oben links oben rechts
left border
e-Dziennik ˇ Plan lekcji ˇ SZUKAJ ˇ Strona Główna ˇ CKE ˇ MEN ˇ Informatyka ˇ Matematyka ˇ Egzamin zawodowy ˇ Zajęcia dodatkowe ˇ Rekrutacja 2017/2018 ˇ Ubezpieczenie ˇ KontaktStyczeń 18 2018 20:19:21
Nawigacja
HISTORIA SZKOŁY

ORGANY SZKOŁY

INTERNAT

BIBLIOTEKA

DOKUMENTACJA

FILMY O SZKOLE

MEDIA O NAS

PORTAL FILMOWY

GALERIA ZDJĘĆ

Z ŻYCIA SZKOŁY

SPORT W REJU

KONKURSY

OLIMPIJCZYCY REJA

STYPENDYŚCI REJA

ZŁOTE PIÓRA REJA

MATURA

DLA KANDYDATÓW

ZAMÓWIENIA PUB.

JUBILEUSZE

INFO O STRONIE

Konkursy dla gimnazjalistów

KONKURS MATEMATYCZNY

"KALEJDOSKOP W REJU"


KONKURS RECYTATORSKI

"MYŚLĄC OJCZYZNA"


KONKURS WIEDZY

O MONTE CASSINO


KONKURS BIOCHEMICZNY


KONKURS GEOGRAFICZNY

MAPA BEZ TAJEMNIC


KONKURS J.ANGIELSKIEGO

ENGLISH IS FUN

REJ NA FACEBOOK'u

PROJEKTY UNIJNE


• Jesteśmy wyjątkowi - jesteśmy zdolni!


• Jesteśmy wyjątkowi - jesteśmy zdolni! Drugie pokolenie


• Pracownie komputerowe


• Wiedza gwarancją sukcesu


• Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczne


• Innowacyjne metody kształcenia w obrębie przedsiębiorczości


• e-Fizyka Multimedialne środowisko nauczania fizyki


• Business English - Młodzi przedsiębiorcy na start


Praktyki zagraniczne szansą rozwoju kompetencji zawodowych młodzieży (Erasmus+)


• Podniesienie kompetencji uczniów i uczennic z zakresu filozofii i logiki nieformalnej II

Jesteśmy wyjątkowi – jesteśmy zdolni! Drugie pokolenie
Nowa strona 1 Nowa strona 1

 

Informacje o projekcie

 

Projekt „Jesteśmy wyjątkowi – jesteśmy zdolni! Drugie pokolenie”

 

jest kontynuacją projektu, którego realizacja zakończyła się 31lipca 2010 rok.  Realizowany jest przy współpracy z wydziałem humanistycznym, chemii, matematyki, fizyki i informatyki UMCS w Lublinie oraz z gimnazjami miejskimi w Kraśniku.

Projekt realizowany jest od 1 września 2010 roku do 28 lutego 2012 roku.

 

Cel projektu

Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez rozwój kompetencji kluczowych uczniów Zespołu Szkół Nr 2 w Kraśniku poprzez wdrażanie programu rozwojowego szkoły opartego na stałej długofalowej współpracy placówki z UMCS w Lublinie.

 

Poprzez realizacje celu głównego projekt ma spełnić spełnienie  cele szczegółowe:

  1. Wyrównywanie i zwiększenie szans edukacyjnych uczniów LO związanych z kontynuacją edukacji z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych w szkołach wyższego szczebla.
  2. Wyeliminowanie barier edukacyjnych z matematyki dla uczniów kraśnickich gimnazjów do roku 2011.
  3. Zwiększenie efektywności nauczania kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych i językowych w grupie uczniów szczególnie uzdolnionych w tych kierunkach.
  4. Poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez zorganizowanie dodatkowych zajęć laboratoryjnych i praktycznych na UMCS dla uczniów uzdolnionych z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.
  5. Promocja kształcenia na kierunkach matematycznych i przyrodniczych oraz pomoc w wyborze drogi kształcenia po szkole ponadgimnazjalnej.

 

Grupą docelowa projektu jest 101 uczniów Liceum Ogólnokształcącego oraz grupa 40 uczniów z klas III gimnazjów miejskich.

 

Zajęcia w ramach projektu

  1. Wykłady z języka polskiego
  2. Warsztaty literackie
  3. Zajęcia językowe – j. rosyjski, j. francuski, j. łaciński
  4. Wykłady z biologii – prowadzone przez pracowników naukowych UMCS
  5. Zajęcia laboratoryjne z biologii na UMCS
  6. Wykłady z chemii - prowadzone przez pracowników naukowych UMCS
  7. Zajęcia laboratoryjne z chemii na UMCS
  8. Wykłady z matematyki - prowadzone przez pracowników naukowych UMCS
  9. Wykłady z matematyki - prowadzone przez pracowników naukowych UMCS
  10. Ćwiczenia z matematyki, na terenie szkoły
  11. Wykłady z fizyki - prowadzone przez pracowników naukowych UMCS
  12. Zajęcia laboratoryjne z fizyki na UMCS
  13. Zajęcia z matematyki  dla uczniów gimnazjów w liceum
  14. Pokazy dla gimnazjalistów podczas dni otwartych.
  15. Działanie Szkolnego Ośrodka Kariery

 

FINANSOWANIE: 

Zajęcia współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach „Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” w priorytecie „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach” (Priorytet IX) z podziałem na następujące działania:

Działanie 9.1.: Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty;

Poddziałanie 9.1.2.: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

                                                                                                                 .

 

*************************************************************************

 

REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW DO UDZIAŁU W PROJEKCIE

„Jesteśmy wyjątkowi – jesteśmy zdolni! Drugie pokolenie”

 

§ 1

Informacje ogólne

 

  1. Regulamin określa udział uczniów w projekcie „Jesteśmy wyjątkowi – jesteśmy zdolni! Drugie pokolenie”.
  2. Projekt Współfinansowanym jest przez Unię Europejską w ramach Europejskie

Funduszu społecznego, Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach: Działanie 9.1: Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty; Poddziałanie 9.1.2:

            Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do   

            edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych

  1.  Projekt realizowany jest we współpracy  wydziałem: humanistycznym, chemii, biologii, matematyki, fizyki i informatyki UMCS w Lublinie i gimnazjami miejskimi.
  2. Celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez rozwój kompetencji kluczowych uczniów Zespołu Szkól Nr 2 w Kraśniku poprzez wdrażanie programu rozwojowego szkoły opartego na stałej i długofalowej współpracy z UMCS w Lublinie.
  3. Projekt adresowany jest do uczniów klas I – III Liceum Ogólnokształcącego Nr 2 w Kraśniku oraz uczniów klas III gimnazjów miejskich.
  4. Grupą docelową a projektu są uczniowie uzdolnieni w zakresie nauk matematyczno -przyrodniczych oraz posiadający potwierdzone predyspozycje do nauki języków obcych .
  5. Realizacja projektu obejmuje okres od 1 września 2010 roku do 28 lutego 2012 roku.

 

 

§ 2

Warunki przyjęcia ucznia do projektu

 

  1. Projekt adresowany jest do uczniów klas I – III Liceum Ogólnokształcącego Nr 2 w Kraśniku oraz uczniów klas III gimnazjów miejskich.
  2. Rekrutacja uczestników  projektu zostanie przeprowadzona przez niezależną  komisję rekrutacyjną powołaną przez Dyrektora szkoły, która zagwarantuje równość szans.
  3. W skład komisji rekrutacyjnej wejdą wychowawcy klas ,nauczyciele matematyki, fizyki, biologii, chemii i języka polskiego Liceum Ogólnokształcącego Nr 2 w Kraśniku oraz koordynator projektu.
  4. Rekrutacja zostanie przeprowadzona w miesiącu wrześniu 2010 roku na podstawie:

·         Ocen przedmiotowych

·         Wewnątrzszkolnych badań wyników nauczania

·         Wyników testów diagnostycznych przeprowadzonych przez Pracownię Diagnoz Edukacyjnych 

  1. W klasach I – III LO przeprowadzone zostaną testy diagnostyczne z języka polskiego, matematyki, fizyki, chemii i biologii, na podstawie których zostaną sporządzone listy i  utworzone grupy projektowe:

·         Matematyczno – fizyczna – 20  uczniów

·         Biologiczno – chemiczna – 20 uczniów

·         Języka polskiego – 25 uczniów

  1. Rekrutacja na zajęcia z języków obcych : j. rosyjskiego, j. francuskiego odbędzie się na zasadzie dobrowolnych deklaracji uczniów klas pierwszych a na zajęcia z j. łacińskiego uczniów klas drugich. Każda grupa będzie liczyła 12 uczniów.
  2. Rekrutacja w klasach trzecich  gimnazjów  zostanie przeprowadzona przez nauczycieli matematyki  z tych szkół. Na podstawie wyników nauczania i pomiaru dydaktycznego z matematyki  nauczyciele sporządza listy gimnazjalistów do udziału w zajęciach.

·         Z Gimnazjum Nr 1 w Kraśniku 10 uczniów

·         Z Gimnazjum Nr 2 w Kraśniku 10 uczniów.

  1. We wrześniu 2011 roku w klasach trzecich gimnazjów rekrutacja zostanie powtórzona .
  2. Na podstawie wyników rekrutacji oraz dobrowolnych deklaracji udziału w projekcie nauczyciele liceum i gimnazjów  sporządzą listy uczestników projektu oraz  listy rezerwowe.
  3. Uczniowie zakwalifikowani do projektu otrzymają do wypełnienia dokumenty rekrutacyjne:

·         zgodę rodziców na udział dziecka w projekcie,

·         deklarację uczestnictwa w projekcie,

·         oświadczenie uczestnika projektu na wyrażenie zgodę na przetwarzanie danych   osobowych

 

§ 3

Obowiązki uczestnika projektu

 

1.    Uczniowie zakwalifikowani do udziału w zajęciach są zobowiązani  do systematycznego i punktualnego w nich uczestnictwa.

2.    Każdorazową nieobecność  na zajęciach uczeń powinien usprawiedliwić pisemnie, zgodnie ze szkolnymi procedurami u prowadzącego zajęcia.

3.    Po opuszczeniu 20% zajęć bez usprawiedliwienia uczeń , zostaje skreślony z listy uczestników projektu.

4.    Uczeń jest zobowiązany do wypełnia ankiet monitorujących i ewaluacyjnych przeprowadzanych  w trakcie trwania zajęć. 

5.    Uczeń jest zobowiązany do udzielania informacji związanych z uczestnictwem w projekcie instytucjom zewnętrznym zaangażowanym w realizację POKL.

 

 

§ 4

Postanowienia końcowe

 

1.    Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

2.    Listy osób zakwalifikowanych do projektu zostaną przekazane wychowawcom klas oaz nauczycielom przedmiotów objętych projektem.

3.    Informacje o rekrutacji do projektu zostaną przekazane rodzicom uczniów Liceum Ogólnokształcącego i gimnazjów miejskich  na spotkaniach z wychowawcami.

4.    Organizator projektu zastrzega sobie prawo do decydowania w sprawach spornych i nieobjętych regulaminem.

5.    Organizator projektu oświadcza, a uczestnik projektu przyjmuje do wiadomości, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

*******************************************************************************************

Informacja o realizacji projektu 

„ JESTEŚMY WYJĄTKOWI – JESTEŚMY ZDOLNI! DRUGIE POKOLENIE”

W pierwszej fazie realizacji Projektu w terminie od 01 września do 31 grudnia 2010r. w ramach wdrażania programu rozwojowego szkoły przez współpracę z UMCS odbyło się:

  • 16 godzin wykładów z matematyki  - prowadzonych przez dr Krzysztofa Boliboka;
  • 16 godzin wykładów z fizyki – prowadzonych przez dr Jerzego Kraśkiewicza;
  • 16 godzin wykładów z chemii – prowadzonych przez prof. Zofię Rzączyńską;
  • 16 godzin wykładów z biologii – prowadzonych przez dr hab.Krzysztofa Grzywnowicza, dr Jerzgo Wielbo, mgr Dominikę Kidaj i dr Mirosławę Dmowską
  • 18 godzin wykładów z języka polskiego – prowadzonych przez prof. Annę Pajdzińską
  • 18 godzin warsztatów z językia polskiego – prowadzonych przez dr Dorotę Piekarczyk
  • 16 godzin zajęć doświadczalnych z matematyki – prowadzonych przez dr Krzysztofa Boliboka;
  • 16 godzin zajęć doświadczalnych z fizyki – prowadzonych przez dr Waldemara Bereja;
  • 16 godzin zajęć doświadczalnych z chemii – prowadzonych przez dr Mariolę Iwan.
  • 16 godzin zajęć doświadczalnych z biologii – prowadzonych przez: dr Jerzego Wielbo, mgr Dominikę Kidaj i dr Mirosławę Dmowską. 

W wykładach i warsztatach uczestniczyła grupa liczące po 20 uczniów, jedynie w zajęciach z języka polskiego brała udział grupa 25 uczniów. Większość zajęć prowadzona była w Reju.  Zajęcia doświadczalne z fizyki , biologii i chemii odbywają się w laboratoriach UMCS. W czasie wyjazdów na zjęcie doświadczalne opiekę nad uczniami pełnili: p. Ewa Dec, p. Elżbieta Fila, p. Lidia Bijak, p. Anna Gryta, p. Ilona Pawłowicz – Sosnówka, p. Benedykta Kazula – Kiljanek, p. Sylwia Kwietniewska, p. Małgorzata Węgrzyn.

W ramach wdrażania zajęć językowych odbyło się:

  • 32godziny zajęć z języka francuskiego – prowadzonych przez mgr Elżbietę Lasek
  • 32 godziny zajęć z języka łacińskiego – prowadzonych przez mgr Elżbietę Lasek
  • 32 godziny zajęć z języka rosyjskiego -  prowadzonych przez mgr Edytę Zapalską 

We współpracy z gimnazjami miejskimi prowadzone są zajęcia z matematyki dla uzdolnionych gimnazjalistów, których odbyło się 16 godzin. Zajęcia prowadziła mgr Ewa Niezabitowska , nauczyciel matematyki z Reja. Zajęcia odbywały się na terenie liceum a  uczestniczyła w nich grupa 20 gimnazjalistów:11 z Gimnazjum Nr1 i 9 z Gimnazjum Nr2.

 W ramach projektu działa Szkolny ośrodek Kariery, który pełni rolę doradczą i diagnozującą potrzeby i predyspozycje uczniów szkoły. W SZOK – uczniom pomagają: psycholog-           mgr Anna Kazek, pedagog - mgr Marzena Matuszkiewicz  i doradca zawodowy – mgr Elżbieta Fila.

Dzięki środkom z EFS dokonano zakupów sprzętu, niezbędnego do sprawnego przeprowadzania zaplanowanych zajęć: laptopa z oprogramowaniem, 2 tablic multimedialnych, 2 projektorów multimedialnych, ekranu, zestawu nagłośnienia, zestawu głośników do komputera, routera bezprzewodowego, 2 mikroskopów elektronicznych , 2 zestawów preparatów, odczynników chemicznych, szkła laboratoryjnego.

Dla grupy matematyczno – fizycznej (20 uczniów) zakupiono: zbiory zadań z matematyki, pen-drive i kalkulatory. Grupa biologiczno – chemiczna ( 20 uczniów) została wyposażona w fartuchy laboratoryjne a grupa polonistyczna w 5 pozycji ćwiczeniowych.

 W miesiącu październiku uczestnicy projektu zostali poddani  diagnozie na wejście z matematyki , fizyki, biologii, chemii i języka polskiego. Diagnozę przeprowadziła i wyniki opracowała  Pracownia Diagnozy Edukacyjnej Marii Sobczak z Lublina.

 

 

 

*******************************************************************************************

            Informacja o projekcie współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego  

W dniu 28 lutego 2012 roku Zespół Szkół nr 2 w Kraśniku zakończył realizację projektu „Jesteśmy wyjątkowi – jesteśmy zdolni! Drugie pokolenie”, który rozpoczął się  

1 września 2010 roku. Projekt obejmował:                    

                                                                                                  

1. Wdrażanie programu rozwojowego szkoły przez współpracę z UMCS, w czasie której odbyło się:

·         68 godzin wykładów  z języka polskiego - prowadzonych przez pracowników naukowych UMCS

·         68 godzin warsztatów literackich - prowadzonych przez pracowników naukowych UMCS

·         64 godziny wykładów z biologii – prowadzonych przez pracowników naukowych UMCS                                                                   

  • 64 godziny zajęć laboratoryjnych z biologii na UMCS
  • 64 godziny wykładów z chemii - prowadzonych przez pracowników naukowych UMCS
  • 64 godziny zajęć laboratoryjnych z chemii na UMCS
  • 64 godziny wykładów z matematyki - prowadzonych przez pracowników naukowych UMCS
  • 64 godziny ćwiczeń z matematyki, na terenie szkoły - prowadzonych przez pracowników naukowych UMCS
  • 64 godziny wykładów z fizyki - prowadzonych przez pracowników naukowych UMCS
  • 64 godziny zajęć laboratoryjnych z fizyki na UMCS

W wykładach i warsztatach uczestniczyły grupy liczące po 20 uczniów, jedynie w zajęciach z języka polskiego brała udział grupa 25 uczniów.                                                                                

W czasie wyjazdów na zajęcia doświadczalne na UMCS opiekę nad uczniami pełnili nauczyciele poszczególnych przedmiotów z Reja.

 

2 . Wdrażania zajęć językowych w czasie których odbyło się:

  • 130 godzin zajęć z języka francuskiego
  • 130 godzin zajęć z języka łacińskiego
  • 130 godziny zajęć z języka rosyjskiego

3.  Współpracę z gimnazjami w Kraśniku, dla których  przeprowadzono:

·         65 godzin zajęć z matematyki  -  przez nauczycieli szkoły

·         Dni otwarte

4. Działalność Szkolnego Ośrodka Kariery :

·         242 porady udzielone uczniom przez : pedagoga, psychologa i doradcę zawodowego

5. Współpracę z pracownią diagnoz edukacyjnych

·         Przeprowadzono testy diagnozujące na „wejście” i „wyjście” z projektu wszystkich uczestników projektu.

Grupę docelową projektu tworzyło 108 uczniów liceum oraz  40 gimnazjalistów.



Rej
ECC


 


Brązowa Tarcza dla Reja

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy"

potwierdza, że
II Liceum Ogólnokształcące

im. Mikołaja Reja w Kraśniku

jest wśród 400 najlepszych liceów

w Polsce sklasyfikowanych

w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych

PERSPEKTYWY 2018

i przysługuje mu tytuł:

"Brązowej Szkoły 2018"



SKI-REY 2017



 



Film promujący

 

 

WSPÓŁPRACA Z UCZELNIAMI

 

 

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Zapamiętaj mnie



Zapomniane hasło?
right border
unten links unten rechts


20520620 Unikalnych wizyt

Copyright * 2017 by TG Rey and php-fusion