Zasady kwalifikacji do poszczególnych klas pierwszych w roku 2021/2022
Kandydaci posiadający status 'olimpijczyka' są automatycznie kwalifikowani do tego oddziału.
By kandydat był rozpatrywany do tego oddziału podczas kwalifikacji, musi spełnić łącznie poniższe warunki:
I. |
Wartość punktów za oceny i osiągnięcia (oraz za sprawdzian, jeśli sumowany) równa lub większa od minimum punktowego do oddziału: 0.0 |
W szeregowaniu kandydatów podczas kwalifikacji do tego oddziału są brane pod uwagę kolejno i niezależnie poniższe kryteria:
wskazanych przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną
Możliwe do zdobycia maksimum punktów do oddziału: 200.00
2.2 2. Kandydat ma problemy zdrowotne, ograniczające możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej
3. Kandydat spełnia jedno lub więcej kryteriów: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata, niepełnosprawność obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą -
wymienionych w art. 131 ust. 2. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
(Dz. U. z 20 19 r. poz. 1148 z późn. zm., z 2020 r. poz. 374) zgodnie z art. 134 ust. 4 tej ustawy.
Lp. |
|
Przedmioty |
|
Przedmioty wskazane |
(kontynuacja / podstawa) w 4 - letnim LO |
(*kandydat wskazuje język) w 4 - letnim LO |
||||
1 |
1A Fiz- Mat (ang*-niem*,hisz*) |
matematyka |
|
|
język angielski (kontynuacja 3h/3h/3h/3h) język angielski (od podstaw 3h/3h/3h/3h)
|
|
||||
2 |
1B Biol-Chem (ang-niem*,hisz*) |
biologia, chemia |
30
|
|
język angielski (kontynuacja 3h/3h/3h/3h) |
język niemiecki (od podstaw 2h/2h/2h/2h) język niemiecki (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)
język hiszpański (od podstaw 2h/2h/2h/2h) język hiszpański (kontynuacja 2h/2h/2h/2h) |
||||
3 |
|
|
30 |
· język polski · matematyka · (ang,hiszp,niem,obcy) · geografia
|
język angielski (od podstaw 4h/4h/6h/5h) |
język niemiecki (od podstaw 4h/4h/4h/4h) język niemiecki (kontynuacja 4h/4h/4h/4h)
język hiszpański (od podstaw 4h/4h/4h/4h) język hiszpański (kontynuacja 4h/4h/4h/4h) |
||||
4 |
1D Geogr-Ang-Mat (ang-niem*) |
matematyka |
30 |
|
język angielski (kontynuacja 4h/4h/5h/5h)
|
język niemiecki (od podstaw 2h/2h/2h/2h) język niemiecki (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)
|
||||
5 |
|
|
|
|
język angielski (kontynuacja 4h/4h/5h/5h) |
|
||||
6 |
|
język polski, historia, wiedza o społeczeństwie |
30 |
· język polski · matematyka · max(ang,hiszp,niem,obcy) · historia
|
język angielski (kontynuacja 3h/3h/3h/3h) |
język niemiecki (od podstaw 2h/2h/2h/2h) język niemiecki (kontynuacja 2h/2h/2h/2h)
język hiszpański (od podstaw 2h/2h/2h/2h) język hiszpański (kontynuacja 2h/2h/2h/2h) |
Informujemy, że uczennica klasy 2b II Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Reja w Kraśniku Nikola Lewandowska została laureatką Stypendium Marszałka Województwa Lubelskiego za działalność artystyczną w 2020 roku oraz Stypendium Prezydenta Miasta Lublin za sukcesy artystyczne o randze międzynarodowej lub ogólnopolskiej w 2020 r.
Nikola kształci swój warsztat wokalny w Studio Muzyki Rozrywkowej pani Anety Dąbskiej w Lublinie.
Serdeczne gratulacje dla Laureatki!
https://lublin.eu/kultura/stypendia/aktualnosci/
https://umwl.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/0Stypendia_2021_-_podzial.pdf
19 kwietnia 1943 r. żydowscy bojownicy z ŻOB i ŻZW stawili zbrojny opór oddziałom niemieckim, które przystąpiły do likwidacji warszawskiego getta. "Są takie piękne słowa: godność, człowieczeństwo. Tego broniliśmy" – mówił o podjętej wtedy walce Marek Edelman, jeden z przywódców powstania.
Getto warszawskie zostało zrównane z ziemią. Według raportów gen. Stroopa od 20 kwietnia do 16 maja 1943 r. w wykrytych i zlikwidowanych bunkrach znajdowało się ponad 56 tys. Żydów. Około 6 tys. zginęło na miejscu w walce, na skutek pożarów czy zaczadzenia. 7 tys. Żydów Niemcy zamordowali na terenie getta, tyle samo wysłano do Treblinki. Pozostała grupa ok. 36 tys. została wysłana do innych obozów, przede wszystkim do Auschwitz i Majdanka.
Drodzy uczniowie szkół podstawowych zachęcamy Was do zapoznania się z poradnikiem, jak w 5 krokach wybrać swoja szkołę ponadpodstawową.
Mamy nadzieję, że ta podpowiedź ułatwi Wam wybór wymarzonej szkoły.
Pozdrawiamy Was wszystkich bardzo serdecznie i zapraszamy do Reja.
Dyrekcja ZS nr 2 w Kraśniku
Pamiętaj! Możesz wybrać dowolną liczbę oddziałów w maksymalnie trzech szkołach. W wybranych szkołach ustal kolejność oddziałów, w jakiej chciałbyś się do nich dostać
Pamiętaj! Nie czekaj z wykonaniem zadań do ostatniej chwili!
To wszystko! Powodzenia!
Drodzy uczniowie szkół podstawowych zachęcamy Was do zapoznania się z poradnikiem, jak w 5 krokach wybrać swoja szkołę ponadpodstawową.
Mamy nadzieję, że ta podpowiedź ułatwi Wam wybór wymarzonej szkoły.
Pozdrawiamy Was wszystkich bardzo serdecznie i zapraszamy do Reja.
Dyrekcja ZS nr 2 w Kraśniku
Pamiętaj! Możesz wybrać dowolną liczbę oddziałów w maksymalnie trzech szkołach. W wybranych szkołach ustal kolejność oddziałów, w jakiej chciałbyś się do nich dostać
Pamiętaj! Nie czekaj z wykonaniem zadań do ostatniej chwili!
To wszystko! Powodzenia!
Zespół Szkół nr 2 w Kraśniku
Regulamin rekrutacji do klas pierwszych liceum ogólnokształcącego w roku szkolnym 2021/2022
Rekrutacja przeprowadzana jest w formie elektronicznej na podstawie poniższych aktów prawnych:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID - 19 .
https://dziennikustaw.gov.pl/D2020000139401.pdf
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z dn. 03.09.2019 r. poz. 1148, 1078, 1287 i 1680)
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001148/T/D20191148L.pdf
Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych
Zarządzenie nr 24/2021 Lubelskiego Kuratora Oświaty w sprawie wykazu zawodów, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz określenie miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, uwzględnionych w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2021/2022 w województwie lubelskim.
Strona elektronicznego systemu naboru:
https://lubelszczyzna.edu.com.pl/kandydat/app/index.html
Kryteria rekrutacji:
1) Oceny uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z: języka polskiego, matematyki i dwóch innych przedmiotów wskazanych przy wybranej klasie (z języka obcego nowożytnego i przedmiotu uwzględnionego w profilu klasy). Za oceny na świadectwie z każdego z tych czterech przedmiotów kandydat uzyskuje:
Zatem za oceny przyznaje się maksymalnie 72 punkty.
2) Ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 punktów.
3) Inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie – maksymalnie 18 punktów. Osiągnięcia w zawodach wiedzy i konkursach organizowanych przez kuratorów oświaty, co najmniej na szczeblu wojewódzkim (finaliści konkursów) – maksymalnie 10 punktów, w innych konkursach tematycznych lub interdyscyplinarnych – laureat 7 punktów, finalista – 5 punktów. Osiągnięcia sportowe, artystyczne co najmniej na szczeblu międzynarodowym – 4 punkty, krajowym - 3 punkty, wojewódzkim – 2 punkty, powiatowym - 1 punkt.
4) Za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego (w szczególności w formie wolontariatu) przyznaje się 3 punkty.
5) Wynik egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego i matematyki mnoży się przez 0,35 (czyli maksymalnie po 35 punktów za egzamin), a z języka obcego nowożytnego przez 0,3 (czyli maksymalnie 30 punktów), łącznie za egzamin ósmoklasisty – 100 punktów.
W dniu 15 kwietnia odbył się finał I Powiatowego Ekologicznego Konkursu Biochemicznego. Do testu przeprowadzonego w trybie online przystąpiło 24 uczniów klas 7 i 8 z siedmiu szkół podstawowych powiatu kraśnickiego. Uczestnicy rozwiązywali zadania z zakresu chemii, biologii oraz ekologii. Na podstawie uzyskanych wyników komisja oceniająca wyłoniła zwycięzców konkursu:
I miejsce - Magdalena Nawrocka ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kraśniku
II miejsce – Amelia Biegaj ze Szkoły Podstawowej im. Ks. Stanisława Zielińskiego w Stróży
III miejsce (ex aequo) Jennifer Szymona ze Szkoły Podstawowej w Kowalinie
Zuzanna Łysuniek ze Szkoły Podstawowej im. ks. Józefa Poniatowskiego w Annopolu
wyróżnienie - Bartosz Skrzypiec ze Szkoły Podstawowej nr 4 im. Kornela Makuszyńskiego w Kraśniku.
Sponsorem nagród rzeczowych jest Starostwo Powiatowe w Kraśniku.
Organizatorkami konkursu były n. chemii: p. Edyta Skrzypiec i p. Ilona Pawłowicz-Sosnówka oraz n. biologii: p. Elżbieta Fila.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom oraz przygotowującym ich nauczycielom.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Organizatorz
W dniu 14 kwietnia br. w Starostwie Powiatowym w Kraśniku odbyło się uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom Konkursu Monte Cassino. Na spotkaniu pojawili się nagrodzeni uczniowie: Maksymilian Słowik z Zespołu Szkół nr 1 w Kraśniku, Jakub Chmielewski z Zespołu Szkół nr 2 w Kraśniku i Kacper Łupina z Zespołu Szkół Technicznych w Janowie Lubelskim wraz z opiekunami. Nagrody, dyplomy i podziękowania wręczał p. Andrzej Rolla - Starosta Powiatu. Na spotkaniu obecna była p.Grażyna Jach - Dyrektor Zespołu Szkół nr 2 w Kraśniku i organizatorki konkursu: p.Iwona Oszust i p.Katarzyna Kremlaś.
,,Ojczyznę kocha się nie dlatego, że wielka,
ale dlatego, że własna”
Seneka Młodszy
Chrzest Polski - początek naszych dziejów - co wydarzyło się 1055 lat temu?
Chrzest Mieszka I i całego jego dworu odbył się prawdopodobnie 14 kwietnia 966 w Wielką Sobotę lub w Niedzielę Wielkanocną. Jako hipotetyczne miejsce historycy podają: Ratyzbonę, Kolonię, Czechy, Ostrów Lednicki, Poznań i Gniezno. Znaczenie przyjęcia chrześcijaństwa dla kształtującej się Polski jest niepodważalne. Jednak o tym szczególnym momencie w naszych dziejach tak naprawdę – przywołując fakty – możemy powiedzieć niewiele. Trudno o źródła, które by pokazały, jak ów początek polskiego chrześcijaństwa naprawdę wyglądał. - Jesteśmy tutaj w kropce, wiemy tylko tyle w stosunkowo pewny sposób, że dość szybko Polska dostała biskupa. Na pytanie, co by było, gdyby Polska nie przyjęła chrztu, prof. Jacek Banaszkiewicz odpowiada: - Na pewno Polski by nie było, absolutnie nie dałoby się jej utrzymać. Sądzę, że nie przyjąć chrztu, to zostawić lukę polityczną, w którą wszystko może wejść.
Miło nam poinformować, że uczennica klasy 3c Aleksandra Adamczyk znalazła się w gronie 21 uczniów z całej Polski, którzy zakwalifikowali się do etapu finałowego IV Ogólnopolskiego Konkursu Biotechnologicznego. Organizatorem konkursu jest Wydział Chemiczny Politechniki Warszawskiej. Uczestnicy I etapu rozwiązywali zadania dotyczące m.in. koronawirusów i testów wykorzystywanych do ich wykrywania, organizmów GMO, zastosowania enzymów i polimerów w medycynie oraz przemyśle. Nauczycielem przygotowującym jest p. Elżbieta Fila. Gratulujemy i życzymy powodzenia w finale.