11 marca 2025 roku grupa 15 uczniów w wyjeździe zawodoznawczym do znanego zakładu pracy ERKADO. Wizyta odbyła się w ramach projektu "Nowe umiejętności szansą na przyszłość" i miała na celu zapoznanie młodzieży z realiami pracy w nowoczesnym przedsiębiorstwie oraz umożliwienie im kontaktu z ekspertami w swojej dziedzinie.
Podczas wizyty w zakładzie produkcji drzwi Erkado uczniowie zostali serdecznie przywitani, a następnie zapoznani z zasadami BHP, historią firmy oraz jej strukturą organizacyjną. Po wprowadzeniu zostali zaproszeni do zwiedzania zakładu, gdzie kierownicy najważniejszych działów przybliżyli im funkcjonowanie przedsiębiorstwa oraz omówili proces produkcji różnych rodzajów drzwi.
6 marca 2025 roku uczniowie naszej szkoły po raz kolejny odwiedzili Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Był to już szósty wyjazd w ramach projektu "Nowe umiejętności szansą na przyszłość. Opiekę nad uczestnikami sprawowali nauczyciele: M. Depta, W. Michalczyk-Ludian oraz A. Niedziela.
Podczas pobytu w Centrum Nauki Kopernik uczniowie mieli okazję aktywnie eksplorować interaktywne wystawy oraz brać udział w eksperymentach rozwijających ich zainteresowania naukowe.
Dnia 30 stycznia 2025 roku uczniowie naszej szkoły po raz piąty odwiedzili Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w ramach projektu "Nowe umiejętności szansą na przyszłość". Opiekę nad grupą sprawowały panie: A. Wawerek, A. Pulińska oraz S. Kaźmirak-Bucior.
Zespół Szkół nr 2 im. Mikołaja Reja w Kraśniku realizuje projekt unijny "Nowe umiejętności szansą na przyszłość", mający na celu podniesienie kompetencji uczniów w kluczowych obszarach edukacji. W ramach tego przedsięwzięcia odbywają się różnorodne zajęcia. W szkolnej galerii zamieszczone zostały zdjęcia z zajęć z geografii, j. angielskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, fizyki oraz w przeważającej liczbie z kompetencji cyfrowych.
18 grudnia 2024 r. czwarta grupa młodzieży naszej szkoły po raz czwarty wzięła udział w wyjeździe edukacyjnym do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Zorganizowany w ramach projektu „Nowe umiejętności szansą na przyszłość” wyjazd był doskonałą okazją do pogłębiania wiedzy w praktyce, rozwijania kompetencji naukowych i technicznych oraz integracji uczniów.
13 grudnia 2024r. uczniowie klas 3d i 1d naszej szkoły, wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Wyjazd został zorganizowany w ramach projektu „Nowe umiejętności szansą na przyszłość” i był doskonałą okazją do zdobywania wiedzy w praktyce, rozwijania nowych kompetencji, a także integracji i świetnej zabawy.
Wizyta w Centrum Nauki Kopernik pozwoliła uczniom na bezpośrednie poznawanie zjawisk przyrodniczych oraz zagadnień technologicznych. Mieli możliwość przeprowadzania eksperymentów chemicznych, fizycznych i biologicznych, analizowania procesów zachodzących w przyrodzie oraz poznawania tajników robotyki, dziedziny łączącej matematykę, fizykę i inżynierię. Dzięki temu kształtowali umiejętność logicznego i krytycznego myślenia, formułowali hipotezy i wyciągali wnioski oparte na dowodach.
Dnia 11 grudnia 2024 roku uczniowie klas 2b i 3a II LO im. Mikołaja Reja wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, zorganizowanym w ramach projektu unijnego „Nowe umiejętności szansą na przyszłość”. Opiekunami grupy byli pan T. Grębski, pan R. Piórkowski oraz pan A. Łukasik. Wyjazd obfitował w ciekawe doświadczenia i przebiegł zgodnie z zaplanowanym harmonogramem.
Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik, gdzie uczniowie mieli okazję uczestniczyć w interaktywnych pokazach naukowych oraz samodzielnie wykonywać różnorodne eksperymenty. Aktywności te pozwoliły nie tylko zdobyć nową wiedzę, ale również dostarczyły mnóstwa radości i inspiracji. Kolejnym etapem wyjazdu był obiad w restauracji „Literatka”, zlokalizowanej w centrum miasta, gdzie młodzież mogła odpocząć i wymienić się wrażeniami.
Dnia 10 grudnia 2024 roku uczniowie II LO im. Mikołaja Reja, pod opieką Pań: W. Kołodziejskiej, A. Kozłowskiej oraz A. Pędziwiatr, mieli okazję wziąć udział w wyjeździe do Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie. Kolejna wycieczka odbyła się w ramach projektu unijnego „Nowe umiejętności szansą na przyszłość”, który wspiera rozwój kompetencji kulturowych i promuje poznawanie polskiego dziedzictwa literackiego. Całkowity koszt wyjazdu pokrył fundusz realizowanego projektu, co pozwoliło uczniom uczestniczyć w wydarzeniu bez ponoszenia żadnych wydatków. Po przedstawieniu uczestnicy mieli możliwość podzielić się wrażeniami podczas wspólnego obiadu.
W dniu 6 grudnia 2024 roku grupa uczniów, pod opieką Pań: I. Różyńskiej, E. Koper i A. Pulińskiej, uczestniczyła w wyjeździe do Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie. Zajęcia wyjazdowe zorganizowano w ramach realizacji projektu unijnego „Nowe umiejętności szansą na przyszłość”, który umożliwia młodzieży rozwijanie kompetencji kulturowych i poznawanie dzieł literatury polskiej. Wyjazd był w pełni finansowany z funduszy projektowych, dzięki czemu uczestnictwo było dla młodzieży całkowicie bezpłatne. Po spektaklu uczniowie mieli zapewniony obiad, który stanowił doskonałą okazję do wymiany wrażeń z przedstawienia.
Dnia 27 listopada 2024 roku uczniowie klas 4b i 3b wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, zorganizowanej w ramach projektu unijnego „Nowe umiejętności szansą na przyszłość”.
Opiekunami grupy były pani U. Gryniuk, pani E. Skrzypiec i pani S. Wnuk. Wycieczka była pełna atrakcji i przebiegła zgodnie z wcześniej ustalonym planem. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w interaktywnych pokazach oraz samodzielnie przeprowadzać eksperymenty, co dostarczyło im zarówno wiedzy, jak i świetnej zabawy. Następnie cała grupa udała się na pyszny obiad w restauracji „Literatka”, znajdującej się w centrum miasta.
23 września w ramach projektu „Nowe umiejętności szansą na przyszłość” uczniowie wzięli udział w wyjazdowych zajęciach edukacyjnych na Wydziale Chemii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Była to niepowtarzalna okazja do zdobycia praktycznych umiejętności oraz zgłębienia tajników chemii w profesjonalnym, akademickim środowisku.
Uczniowie, pod czujnym okiem pracowników naukowo-dydaktycznych z Instytutu Nauk Chemicznych Wydziału Chemii UMCS, samodzielnie przeprowadzali doświadczenia z zakresu miareczkowania alkacymetrycznego. Zajęcia odbywały się w pracowni Katedry Chemii Analitycznej, gdzie młodzi uczestnicy mieli okazję pracować na profesjonalnym sprzęcie, na co dzień używanym przez studentów i badaczy. Dzięki temu mogli poczuć się jak prawdziwi studenci, co stanowiło dodatkową motywację do dalszego zgłębiania wiedzy chemicznej.
Warsztaty nie tylko poszerzyły wiedzę teoretyczną uczniów, ale również umożliwiły bezpośredni kontakt z naukowcami, którzy na bieżąco odpowiadali na pytania, dzielili się swoimi doświadczeniami i udzielali cennych wskazówek dotyczących pracy w laboratorium.
Strona 1 z 2