Aktualności Reja

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1



Regulamin rekrutacji do klas pierwszych w roku szkolnym 2020/2021

Rekrutacja przeprowadzana jest w formie elektronicznej na podstawie poniższych aktów prawnych:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia  2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z dn. 11.09.2019 r. poz.1737)

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001148/U/D20191148Lj.pdf

 

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z dn. 03.09.2019 r. poz. 1148, 1078, 1287 i 1680)

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001148/T/D20191148L.pdf

 

Zarządzenie Nr 5/2020 Lubelskiego Kuratora Oświaty w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego
Zarządzenie Lubelskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2020 r.pdf 

 

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych
Terminy postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych.pdf

 

Zarządzenie nr 9/2020 Lubelskiego Kuratora Oświaty w sprawie wykazu zawodów, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz określenie miejsc uznanych za wysokie w tych zawodach, uwzględnionych w postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2020/2021 w województwie lubelskim

https://www.kuratorium.lublin.pl/pliki/akt/id_10450/zal/zarz%B9dzenie.pdf

 

Strona elektronicznego systemu naboru:

https://lubelszczyzna.edu.com.pl

 

Harmonogram rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021:
https://www.gov.pl/web/edukacja/harmonogram-rekrutacji-do-szkol-ponadpodstawowych-na-rok-szkolny-20202021

 

Kryteria rekrutacji:

  1. O kolejności przyjęć kandydatów do klasy pierwszej szkół ponadpodstawowych decyduje liczba uzyskanych przez nich punktów rekrutacyjnych (maksymalnie 200 punktów, w tym punkty za świadectwo: 100, punkty za egzamin: 100).
  2. Laureaci konkursów przedmiotowych organizowanych przez kuratora oświaty oraz finaliści i laureaci olimpiad przedmiotowych organizowanych przez podmioty wskazane w wykazie Ministra Edukacji Narodowej są przyjmowani do szkoły w pierwszej kolejności.
  1. Przy ustaleniu liczby punktów osiąganych przez kandydatów brane są pod uwagę następujące kryteria:

 1) Oceny uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z: języka polskiego, matematyki i dwóch innych przedmiotów wskazanych przy wybranej klasie (z języka obcego nowożytnego i przedmiotu uwzględnionego w profilu klasy). Za oceny na świadectwie z każdego z tych czterech przedmiotów kandydat uzyskuje:

  • celujący – 18 pkt.,
  • bardzo dobry – 17 pkt.,
  • dobry – 14 pkt.,
  • dostateczny – 8 pkt.,
  • dopuszczający – 2 pkt.

Zatem za oceny przyznaje się maksymalnie 72 punkty.

 2) Ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 punktów.

 3) Inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie – maksymalnie  18 punktów. Osiągnięcia w zawodach wiedzy i konkursach organizowanych przez kuratorów oświaty, co najmniej na szczeblu wojewódzkim (finaliści konkursów) – maksymalnie 10 punktów, w innych konkursach tematycznych lub interdyscyplinarnych – laureat 7 punktów, finalista – 5 punktów. Osiągnięcia sportowe, artystyczne co najmniej na szczeblu międzynarodowym – 4 punkty, krajowym  - 3 punkty, wojewódzkim – 2 punkty, powiatowym  - 1 punkt.

 4) Za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego (w szczególności w formie wolontariatu) przyznaje się 3 punkty.

 5) Wynik egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego i matematyki mnoży się przez 0,35 (czyli maksymalnie po 35 punktów za egzamin), a z języka obcego nowożytnego przez 0,3 (czyli maksymalnie 30 punktów), łącznie za egzamin ósmoklasisty – 100 punktów.

 

Zespół Szkół nr 2 w Kraśniku

II Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Reja

Technikum nr 2

 

  OFERTA EDUKACYJNA NA ROK SZKOLNY 2020/2021

 

 

4-letnie liceum ogólnokształcące

 

Klasa 1a - matematyczno-fizyczna

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: matematyka, fizyka, język angielski

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: język niemiecki lub hiszpański

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, język angielski, fizyka

 

Klasa 1b - biologiczno-chemiczna

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: biologia, chemia, matematyka

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: niemiecki lub hiszpański

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, dowolny język obcy nowożytny, biologia lub chemia (lepszy wynik)

 

Klasa 1c - lingwistyczna

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: język angielski, geografia, zwiększona ilość godzin języka niemieckiego lub hiszpańskiego

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: język hiszpański

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, dowolny język obcy nowożytny, geografia

 

Klasa 1d – matematyczno-geograficzna

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: matematyka, geografia, język angielski

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: język niemiecki  lub rosyjski

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, język angielski, geografia

 

Klasa 1e – matematyczno-informatyczna

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: matematyka, informatyka, język angielski

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: język niemiecki lub hiszpański

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, język angielski, informatyka

 

Klasa 1f – politologiczno-prawnicza

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie

DRUGI JĘZYK OBCY: I grupa: język niemiecki / II grupa: język hiszpański lub niemiecki

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, dowolny język obcy nowożytny, historia

 

 

5-letnie technikum

 

Klasa 1Ti – technik informatyk

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: matematyka, informatyka

DRUGI JĘZYK OBCY: język niemiecki

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, dowolny język obcy nowożytny, informatyka

 

Klasa 1Te – technik ekonomista

ROZSZERZENIA PROGRAMOWE: matematyka, geografia

DRUGI JĘZYK OBCY: język niemiecki

PRZEDMIOTY PUNKTOWANE PRZY REKRUTACJI:  język polski, matematyka, dowolny język obcy nowożytny, geografia

 

 

WSPÓLNA UWAGA DO DRUGIEGO JĘZYKA OBCEGO: w przypadku dysproporcji w liczebności grup, pierwszeństwo wyboru drugiego języka mają kandydaci, którzy uzyskają większą liczbę punktów w postępowaniu kwalifikacyjnym lub kontynuują naukę danego języka.

 

GRUPA JĘZYKOWA Z DRUGIEGO JĘZYKA OBCEGO ZOSTANIE UTWORZONA PRZY CO NAJMNIEJ 10 OSOBACH CHĘTNYCH.

 

  • Od roku 2005 do chwili obecnej nasza szkoła cyklicznie uczestniczyła i uczestniczy w wielu projektach unijnych: 

• Jesteśmy wyjątkowi - jesteśmy zdolni!


• Jesteśmy wyjątkowi - jesteśmy zdolni! Drugie pokolenie


• Pracownie komputerowe


• Wiedza gwarancją sukcesu


• Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczne


• Innowacyjne metody kształcenia w obrębie przedsiębiorczości


• e-Fizyka Multimedialne środowisko nauczania fizyki


• Business English - Młodzi przedsiębiorcy na start


• Praktyki zagraniczne szansą rozwoju kompetencji zawodowych młodzieży (Erasmus+)


• Podniesienie kompetencji uczniów i uczennic z zakresu filozofii i logiki nieformalnej II


Na tropach mitów w gąszczu historii (Erasmus+)


 Our Literary Routes- Nasze literackie ścieżki

(Ogólne informacje o projekcie)


Rozwój szkolnictwa zawodowego w Powiecie Kraśnickim


Nowe umiejętności szansą na przyszłość

 

 

 

 

 

 

 

"Człowiekowi potrzebne jest piękno krajobrazu"


- powiedział o górach Papież Jan Paweł II,

  podczas mszy św. w Nowym Targu 8 czerwca 1979 r.

 

     Nasza szkoła w niecodzienny sposób czci pamięć papieża Jana Pawła II. Społeczność szkolna doszła do wniosku, że sztampowe akademie nie są odpowiednie na miarę tak wielkiego Człowieka. Jako że papież Jan Paweł II znany był ze swojego zamiłowania do turystyki, postanowiliśmy zorganizować w drugą rocznicę Jego śmierci rajd pieszy. Propozycja zyskała aprobatę młodzieży i każdego roku 2 kwietnia organizowany jest „Rajd Papieski”.  Nie jest to zwykła wędrówka piesza, ponieważ idea rajdu zakłada, że przybiera on formę gry dydaktycznej składającej się z różnych konkurencji sprawnościowych i intelektualnych. Każda z klas uczestniczących w rajdzie otrzymuje pakiet materiałów niezbędnych podczas wędrówki. Znajdują się tam regulamin rajdu, mapka z wyznaczoną trasą, karta zadań, szczegółowa instrukcja dotycząca zadań oraz materiały źródłowe dotyczące biografii Jana Pawła II oraz historii zabytkowych obiektów mijanych na trasie, biografii ważnych ludzi związanych z regionem, pomników przyrody, miejsc pamięci narodowej. Zadaniem każdej klasy jest szczegółowe zapoznanie się z pakietem przygotowanych materiałów i wyznaczenie drużyny, która będzie reprezentowała klasę w konkurencjach na poszczególnych punktach kontrolnych. Klasy, które zdobędą najwyższą ilość punktów, otrzymują nagrodę w postaci dofinansowania do wycieczki klasowej. Wytyczaniem tras, opracowaniem materiałów i koordynacją całej imprezy zajmują się szkolni propagatorzy turystyki: Andrzej Bownik, Waldemar Gryta i Robert Strzyż.

 

REGULAMIN BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

w  ZESPOLE SZKÓŁ NR 2

 

 

 

Uchwalono na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe

(Dz. U. z 2018 r. poz. 996).

 

Rozdział I

Zagadnienia ogólne

§1

  1. Biblioteka jest interdyscyplinarną pracownią szkoły.
  2. Z biblioteki mogą korzystać uczniowie, nauczyciele, inni pracownicy szkoły oraz rodzice. 3. Uczniowie stają się czytelnikami na podstawie zapisu w dzienniku klasowym oraz przeniesieniu danych do katalogu MOLNET+ , nauczyciele i pracownicy na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość- dowód osobisty, rodzice na podstawie karty czytelnika dziecka lub dowodu osobistego.

 

Rozdział II

Funkcje biblioteki

§2

  1. Służy realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych, profilaktycznych, opiekuńczych szkoły oraz wspiera doskonalenie zawodowe nauczycieli.
  2. Stanowi centrum informacji o wszystkich materiałach dydaktycznych znajdujących się w szkole.
  3. Jest pracownią dydaktyczną, w której zajęcia prowadzą nauczyciele bibliotekarze oraz nauczyciele innych przedmiotów, korzystając ze zgromadzonych zbiorów uzupełniających programy nauczania i wychowania.
  4. Tworzy warunków do efektywnego posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.
  5. Rozbudza i rozwija indywidualne zainteresowania uczniów oraz wyrabia i pogłębia u uczniów nawyk czytania i uczenia się.
  6. Organizuję różnorodne działania rozwijające wrażliwość kulturową i społeczną uczniów, w tym w zakresie podtrzymywania tożsamości narodowej.
  7. Przeprowadza inwentaryzację księgozbioru biblioteki szkolnej zgodnie z art. 104 ustawy Prawo oświatowe , przeprowadza się z uwzględnieniem przepisów wydanych na podstawie art. 27 ust. 6 ustawy z 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz.U. z 2018 r. poz. 574).

Szczegółowe wytyczne inwentaryzacji materiałów bibliotecznych zawiera Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych, w szczególności § 30 oraz § 31.

  1. Pełni funkcję ośrodka informacji w szkole: dla uczniów, nauczycieli i rodziców.

 

Rozdział III

Organizacja biblioteki

 §3

  1. Bezpośredni nadzór nad pracą biblioteki sprawuje dyrektor szkoły ZS nr 2 w Kraśniku , który:

1) zapewnia właściwe pomieszczenie, wyposażenie, kwalifikowaną kadrę i środki finansowe na działalność biblioteki;

2) zarządza skontrum zbiorów bibliotecznych, dba o jej protokolarne przekazanie przy zmianie pracownika;

  1. Lokal biblioteki składa się z jednego pomieszczenia: wypożyczalni i czytelni.
  2. Biblioteka gromadzi następujące materiały:

- wydawnictwa informacyjne,

- podręczniki szkolne do księgozbioru podręcznego dla nauczycieli,

- lektury podstawowe do języka polskiego i innych przedmiotów nauczania,

- lektury uzupełniające do języka polskiego,

- literaturę popularnonaukową i naukową,

- wybrane pozycje z literatury pięknej,

- wydawnictwa albumowe z dziedziny sztuki i krajoznawstwa,

- odpowiednią prasę dla dzieci i młodzieży oraz nauczycieli,

- podstawowe wydawnictwa z psychologii, filozofii, socjologii, pedagogiki i dydaktyki różnych przedmiotów nauczania,

- materiały audiowizualne.

  1. Strukturę szczegółową zbiorów determinują: profil szkolny, zainteresowania użytkowników, możliwość dostępu czytelników do innych bibliotek, zasobność zbiorów tych bibliotek, inne czynniki: środowiskowe, lokalne, regionalne,
  2. Rozmieszczenie zbiorów ustala pracownik biblioteki, uwzględniając następujące działy:

     - literatura piękna stoi w układzie działowym,

     - literatura popularnonaukowa i naukowa – wg UKD,

     - lektury do języka polskiego – alfabetycznie wg klas,

     - księgozbiór podręczny – w czytelni i przy ladzie bibliotecznej,

  1. Gazety codzienne, czasopisma społeczno-kulturalne jeżeli są prenumerowane przechowuje się w bibliotece przez cały rok, czasopisma metodyczne mogą być przechowywane w pracowniach przedmiotowych,
  2. Prasa i księgozbiór podręczny udostępniane są w czytelni i do pracowni na zajęcia.
  3. Biblioteką szkolną kieruje nauczyciel bibliotekarz,
  4. Zasady zatrudniania nauczycieli bibliotekarzy określają odrębne przepisy.
  5. Ustala się następujący czas pracy biblioteki:

1) biblioteka udostępnia swoje zbiory w czasie trwania stacjonarnych/zdalnych zajęć dydaktycznych zgodnie z organizacją roku szkolnego,

2) okres udostępniania zostaje odpowiednio skrócony w czasie przeprowadzania w bibliotece skontrum,

3) czas otwarcia biblioteki ustalony jest z dyrektorem szkoły,

4) biblioteka szkoły ZS nr 2 w Kraśniku jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8,00  do 15,00

  1. Finansowanie wydatków:
  2. a) wydatki pokrywane są z budżetu szkoły,
  3. b) wysokość kwoty na potrzeby biblioteki ustalona jest na początku roku kalendarzowego,
  4. c) propozycje wydatków na uzupełnienie zbiorów zatwierdza dyrektor szkoły,
  5. d) działalność biblioteki może być dotowana przez Radę Rodziców i innych ofiarodawców.

 

 Rozdział IV

Zadania i obowiązki nauczyciela bibliotekarza

§4 

  1. Praca pedagogiczna:

W ramach pracy pedagogicznej nauczyciel bibliotekarz obowiązany jest do:

  1. a) udostępniania zbiorów w wypożyczalni i czytelni,
  2. b) indywidualnego doradztwa w doborze lektury,
  3. c) udzielania informacji,
  4. d) prowadzenia zajęć z przysposobienia czytelniczego i informacyjnego przy współpracy z wychowawcami i nauczycielami poszczególnych przedmiotów,
  5. e) prowadzenia zespołu uczniów współpracujących z biblioteką i pomagających bibliotekarzowi w pracy,
  6. f) informowania nauczycieli i wychowawców na podstawie obserwacji pedagogicznej i prowadzonej statystyki o poziomie czytelnictwa w poszczególnych klasach,
  7. g) prowadzenia różnych form upowszechniania czytelnictwa,

h)diagnozowania zainteresowań, potrzeb czytelniczych,

i)wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

  1. Praca organizacyjno – techniczna.

W ramach prac organizacyjnych i technicznych nauczyciel bibliotekarz obowiązany jest do:

  1. a) gromadzenia zbiorów - zgodnie z profilem programowym i potrzebami placówki,
  2. b) ewidencji zbiorów – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  3. c) opracowania zbiorów (klasyfikowanie, katalogowanie, opracowanie techniczne),
  4. d) selekcji zbiorów (materiałów zbędnych i zniszczonych),
  5. e) organizacji udostępniania zbiorów,
  6. f) organizacji warsztatu informacyjnego (wydzielania księgozbioru podręcznego, prowadzenie katalogów, kartotek, teczek tematycznych, zestawień bibliograficznych, itp.)
  7. Obowiązki nauczyciela bibliotekarza:
  8. a) odpowiada za stan i wykorzystanie powierzonych mu zbiorów,
  9. b) współpracuje z wychowawcami i nauczycielami poszczególnych przedmiotów,
  10. c) opiekuje się zespołem uczniów współpracujących z biblioteką i pomagających bibliotekarzowi w pracy,
  11. d) sporządza plan pracy, harmonogram zajęć z przysposobienia czytelniczego i informacyjnego oraz okresowe i roczne sprawozdanie z pracy,
  12. e) prowadzi dzienną, miesięczną, semestralną oraz roczną statystykę wypożyczeń, dziennik pracy biblioteki, księgi inwentarzowe, rejestry ubytków, karty akcesyjne czasopism, ewidencję wypożyczeń,
  13. f) doskonali warsztat pracy,

g)prowadzi systematyczne, stałe zajęcia z czytelnikiem opornym, wymagającym wsparcia, zdolnym.

 

Rozdział V

Prawa i obowiązki czytelników

§5

  1. Czytelnicy mają prawo do bezpłatnego korzystania z księgozbioru biblioteki.
  2. Korzystając z biblioteki, zobowiązani są do dbałości o wypożyczone książki.
  3. W bibliotece i czytelni obowiązuje cisza.
  4. W bibliotece obowiązuje zakaz spożywania posiłków i picia napojów.
  5. Czytelnik może wypożyczać książki tylko na swoje nazwisko.
  6. Jednorazowo można wypożyczyć 3 książki na okres 14 dni w uzasadnionych przypadkach biblioteka może ograniczyć lub zwiększyć liczbę wypożyczeń z podaniem terminu ich zwrotu.
  7. Termin zwrotu może być w uzasadnionych przypadkach wydłużany o kolejne 14 dni na prośbę ucznia w sytuacji gdy np. dana książka jest lekturą w trakcie omawiania przez nauczyciela j. polskiego.
  8. Jeżeli czytelnik nie przeczytał książki, a wypożyczalnia nie ma na nią nowych zamówień, można przynieść książkę i prosić o sprolongowanie-przedłużenie terminu zwrotu.
  9. Czytelnik może prosić o zarezerwowanie potrzebnej mu pozycji.
  10. Korzystający z czytelni lub stanowisk komputerowych jest wpisywany przez nauczyciela bibliotekarza do dziennika biblioteki w rubryce – odwiedziny w czytelni.
  11. Z komputera multimedialnego mogą nieodpłatnie korzystać wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły oraz rodzice w godzinach pracy czytelni.
  12. Praca przy komputerze możliwa jest po otrzymaniu zgody nauczyciela-bibliotekarza.
  13. Uczniowie mają prawo do korzystania z komputerów poza swoimi godzinami lekcyjnymi.
  14. Przy jednym stanowisku komputerowym mogą przebywać jednocześnie najwyżej dwie osoby.
  15. Użytkownikom nie wolno dokonywać zmian w strukturze danych na dyskach komputerów. Korzystać można tylko z zainstalowanych programów. Zabrania się instalowania innych programów i dokonywania zmian w już istniejących oprogramowaniach.
  16. Wszelkie zauważone nieprawidłowości należy natychmiast zgłaszać bibliotekarzowi.
  17. W stosunku do czytelników przetrzymujących książki mogą być zastosowane kary: obniżenie oceny z zachowania, praca na rzecz biblioteki, okresowe wstrzymanie wypożyczenia.
  18. W przypadku zniszczenia lub zagubienia książki czytelnik musi zwrócić taką samą albo odkupić inną pozycję wskazaną przez bibliotekarza.
  19. Wszystkie wypożyczone książki powinny być zwrócone przed końcem roku szkolnego.
  20. Uczniom biorącym systematycznie udział w pracach biblioteki mogą być przyznane nagrody na koniec roku szkolnego.

 

§6

Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia.

 

 

 

 

             16.03. 2021r.                                                             Grażyna Jach

   ……………………………………………………….                                                  ………………………………………………………………………

                                data                                                                                                    podpis Dyrektora Szkoły




Godziny pracy biblioteki:

poniedziałek 8.00-15.00
wtorek 8.00-15.00
środa 8.00-15.00
czwartek 8.00-15.00
piątek 8.00-15.00

  • Strona www korzysta z plików cookies.
  • Cookies to pliki tekstowe, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika, używane przez serwer do rozpoznania urządzenia użytkownika przy ponownym połączeniu. Cookies są pobierane przy każdym wejściu i wyjściu z serwisu. Cookies nie służą do ustalania tożsamości użytkowników a jedynie ich urządzeń.
  • Pliki cookies używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
  • Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Ograniczenie stosowania plików cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
  • Usunięcie plików cookies może doprowadzić do utraty możliwości korzystania z niektórych funkcjonalności strony www.

Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie

 

Kraśnik.eu - Oficjalny portal miasta Kraśnik


 

 

 

OPIS OGÓLNY I CELE

Od roku 2000 „Rej” prowadzi stałą wymianę młodzieży z niemiecką szkołą partnerską w Schwedt w Brandenburgii – Gimnazjum im. Carla Friedricha Gaussa. Od tamtego czasu wspólne spotkania odbywają się regularnie dwa razy w roku: raz w Niemczech, raz w Polsce. Inicjatorem i organizatorem tej wymiany młodzieży jest pan mgr Andrzej Bownik, który od początku zajmuje się realizacją tego przedsięwzięcia. Do chwili obecnej w wymianie uczestniczyło ponad 350 uczniów z obydwu szkół. Goście biorą udział w wybranych zajęciach szkoły partnerskiej, mają także możliwość poznania ciekawych miejsc w kraju gospodarzy. Istotne jest, że przez cały tydzień młodzi Polacy i Niemcy przebywają ze sobą razem, a goście są zakwaterowani w rodzinnych domach gospodarzy - mogą więc poznać ich obyczaje i styl życia. Wzajemną integrację umożliwiają liczne aktywności animujące grupę. W czasie spotkań młodych Polaków i Niemców oprócz dobrej zabawy jest też czas na poważne refleksje na temat stosunków polsko-niemieckich. Z pewnością wspólne przebywanie ze sobą, poznawanie siebie, tradycji i zwyczajów stanowi doskonałą formę walki ze wzajemnymi stereotypami, jakie często pojawiają się w mediach w Polsce i w Niemczech. Każde spotkanie potwierdza, że śmiało możemy nazywać siebie PRZYJACIÓŁMI.

Na realizację przedsięwzięcia pozyskiwane są środki finansowe przede wszystkim od międzyrządowej organizacji Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży w Warszawie oraz od Starostwa Powiatowego w Kraśniku.

 

HISTORIA

Zaczęło się banalnie… W połowie kwietnia 2000r. w trakcie prywatnej rozmowy telefonicznej padł pomysł, by zorganizować międzynarodowe spotkanie młodzieży lub nawet cykl stałych spotkań polsko-niemieckich. Z taką inicjatywą wyszli nauczyciele z obydwu szkół – p. Andrzej Bownik oraz p. Jan Ebert, którzy w trakcie wspomnianej rozmowy wstępnie określili cele takiego przedsięwzięcia: nawiązanie kontaktów przyjacielskich między uczestnikami, poznanie walorów kulturowych obydwu krajów, a także weryfikacja obustronnych stereotypów i rozwój sprawności językowych. Pomysł jednogłośnie poparli ówcześni dyrektorzy szkół – p. Sabina Jagiełło i p. Gerd Holzenburg, dzięki czemu od razu można było przystąpić do pracy nad realizacją pierwszego spotkania, które odbyło się już w czerwcu 2000 r. Od tego czasu młodzież z obydwu szkół spotyka się regularnie dwa razy w roku: raz w Polsce i raz w Niemczech.

24 września 2002 r. doszło do oficjalnego podpisania wspólnego oświadczenia o współpracy i kontynuacji wymiany młodzieży między Gimnazjum im. Carla Friedricha Gaussa w Schwedt a II Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Reja w Kraśniku. Uroczystego  podpisania aktu dokonali w Kraśniku dyrektorzy obydwu szkół: dr Gerd Holzenburg i mgr Stanisław Łyp w obecności wicestarosty kraśnickiego, p. Zygmunta Kusiaka. Od tego czasu obydwie szkoły są oficjalnie „szkołami partnerskimi”.

W roku 2004 zmieniła się grupa organizatorów ze strony niemieckiej - pan Jan Ebert zaczął pracować w innej placówce, a organizacją wymian zajął się p. Volkmar Radke z innymi nauczycielami. W roku 2005 zostało zaprojektowane logo wymiany, które od tamtego czasu jest oficjalnym znakiem projektu.

Z okazji 15. jubileuszowego spotkania młodzieży, p. Andrzej Bownik otrzymał wyróżnienie i podziękowanie z rąk wiceburmistrza miasta Schwedt, p. Lutza Herrmanna za wieloletnie zaangażowanie i wkład w rozwój przyjaznych stosunków polsko-niemieckich. Uroczystość odbyła się 4 czerwca 2007 w Ratuszu Miejskim w Schwedt, uczestniczyła w niej młodzież biorąca udział w wymianie, animatorzy wymiany oraz dyrektorzy obydwu szkół: p. Gerd Holzenburg, p. Klaus Peters i p. Marzena Siejewicz, która po raz pierwszy mogła spotkać się ze społecznością Gimnazjum im. Carla Friedricha Gaussa kilka miesięcy po objęciu funkcji dyrektora.

Z okazji jubileuszu 10-lecia polsko-niemieckiej wymiany młodzieży, a zarazem 20. spotkania uczniów obydwu szkół, pan Volkmar Radke otrzymał dn. 23 stycznia 2010 r. specjalne podziękowania od Starosty Kraśnickiego Tadeusza Wojtaka reprezentowanego przez wicestarostę dr. Jarosława Czerwa.

15 września 2014 r. odbyła się uroczystość z okazji 30. jubileuszowej wymiany młodzieży przypadającej w 15. roku współpracy obydwu szkół. Wśród gości oprócz uczestników wymiany byli m.in. rodzice polskich uczniów, nauczyciele oraz pani dyr. Sabina Jagiełło, która była dyrektorem szkoły w momencie narodzin współpracy między szkołami. Dyrektorzy obydwu szkół, pani Carla Buchholz oraz pan Krzysztof Staruch, otrzymali od młodzieży okolicznościowe tablice pamiątkowe dotyczące partnerstwa szkół i przeznaczone do powieszenia w swoich szkołach. Uczniowie niemieccy wręczyli dyrektorowi Krzysztofowi Staruchowi także piłkę do siatkówki w związku ze zbliżającym się otwarciem nowo budowanej sali gimnastycznej i w nawiązaniu do trwających w tym czasie w Polsce Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej. Z kolei kierownik Wydziału Edukacji i Sportu Starostwa Powiatowego w Kraśniku, pan Zbigniew Leziak, wręczył p. Carli Buchholz i p. Volkmarowi Radke specjalne kosze upominkowe z regionalnymi produktami spożywczymi, z których słynie powiat kraśnicki. Były też liczne podziękowania i wyrazy uznania dla animatorów wymiany, p. Andrzeja Bownika i p. Volkmara Radke.

 

ARCHIWUM WYBRANYCH RELACJI

2018/2019 39. POLSKO-NIEMIECKA WYMIANA MŁODZIEŻY "REJ-GAUSS"
2018/2019 38. Polsko-Niemiecka Wymiana Młodzieży
2017/2018 „Polak i Schwedt”
2017/2018 36. Polsko-Niemiecka Wymiana Młodzieży
2015/2016 Herzlich willkommen in Kraśnik!
2014/2015 30. Jubileuszowa Polsko-Niemiecka Wymiana Młodzieży
2013/2014 29. Polsko-Niemiecka Wymiana Młodzieży
2013/2014 28 Wymiana Polsko Niemiecka
2008 Wymiana Polsko-Niemiecka

 

 

KALENDARIUM

 

 

wrzesień 2014

 

30. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 11-18 września 2014 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Lublin, Zakopane i Kraków. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 22 osoby. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Volkmar Radke i p. Carla Buchholz.

 

15 września 2014 r. odbyła się uroczystość z okazji 30. jubileuszowej wymiany młodzieży przypadającej w 15. roku współpracy obydwu szkół. Wśród gości oprócz uczestników wymiany byli m.in. rodzice polskich uczniów, nauczyciele oraz pani dyr. Sabina Jagiełło, która była dyrektorem szkoły w momencie narodzin współpracy między szkołami. Dyrektorzy obydwu szkół, pani Carla Buchholz oraz pan Krzysztof Staruch, otrzymali od młodzieży okolicznościowe tablice pamiątkowe dotyczące partnerstwa szkół i przeznaczone do powieszenia w swoich szkołach. Uczniowie niemieccy wręczyli dyrektorowi Krzysztofowi Staruchowi także piłkę do siatkówki w związku ze zbliżającym się otwarciem nowo budowanej sali gimnastycznej i w nawiązaniu do trwających w tym czasie w Polsce Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej. Z kolei kierownik Wydziału Edukacji i Sportu Starostwa Powiatowego w Kraśniku, pan Zbigniew Leziak, wręczył p. Carli Buchholz i p. Volkmarowi Radke specjalne kosze upominkowe z regionalnymi produktami spożywczymi, z których słynie powiat kraśnicki. Były też liczne podziękowania i wyrazy uznania dla animatorów wymiany, p. Andrzeja Bownika i p. Volkmara Radke.

 

 

czerwiec 2014

 

29. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 10-17 czerwca 2014 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Poczdam, Sachsenhausen i Berlin. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 20 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Renata Salecka.

 

 

wrzesień 2013

 

28. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 19-26 września 2013 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Sandomierz i Warszawę. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 23 osoby. Z grupą niemiecką do Polski przyjechał p. Volkmar Radke.

 

 

sierpień 2013

 

Udział p. Andrzeja Bownika i p. Volkmara Radke w seminarium metodycznym z zakresu edukacji historyczno-obywatelskiej z elementami pedagogiki miejsc pamięci dla nauczycieli-organizatorów polsko-niemieckich wymian młodzieży organizowanym w dniach 12-16 sierpnia 2013 r. w Gdańsku przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży i Dom Pojednania i Spotkań im. Św. M.M. Kolbego.

 

 

czerwiec 2013

 

27. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 6-13 czerwca 2013 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Criewen i Berlin. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 22 osoby. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Włodzimierz Salecki. Pierwotnie planowany był też 3-dniowy pobyt w Magdeburgu, jednak w związku z powodzią na tamtym terenie grupa miała dwie wycieczki do Berlina.

 

 

wrzesień 2012

 

26. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 20-27 września 2012 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Lublin, Krynicę-Zdrój i Kraków. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 23 osoby. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Volkmar Radke i p. Simone Grieger.

 

 

maj/czerwiec 2012

 

25. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 28 maja – 4 czerwca 2012 r., a młodzież odwiedziła m.in. Szczecin, Schwedt i Berlin. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 24 osoby. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Iwona Dowgiałowicz.

 

1 czerwca odbyła się uroczystość z okazji 25. jubileuszowej wymiany z udziałem rodziców uczniów niemieckich, dyrekcji i nauczycieli szkoły, w trakcie której wszyscy uczniowie zaśpiewali animatorom wymiany, p. Andrzejowi Bownikowi i p. Volkmarowi Radke, piosenkę Johna Lennona „Imagine” dziękując w ten sposób za dotychczasowy wysiłek włożony w organizację wymian. Pan Gerd Holzenburg przedstawił ponad 12-letnią historię wymian, przygotowana została także wystawa fotograficzna obejmująca poprzednie historyczne wymiany.

 

 

wrzesień 2011

 

24. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 22-29 września 2011 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Kazimierz Dolny i Warszawę. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 22 osoby. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Volkmar Radke i p. Ines Holzenburg.

 

 

maj 2011

 

23. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 25-31 maja 2011 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Criewen, Berlin, Drezno i Szwajcarię Saksońską. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 21 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Waldemar Gryta.

 

 

wrzesień 2010

 

22. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 23-30 września 2010 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Sandomierz, Kraków i Oświęcim. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 23 osoby. Z grupą niemiecką do Polski przyjechał p. Volkmar Radke.

 

 

czerwiec 2010

 

21. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 10-16 czerwca 2010 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Criewen i Berlin. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 21 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Anna Wawerek-Liwak.

 

 

kwiecień 2010

 

Udział animatorów wymiany, p. Andrzeja Bownika, p. Anny Wawerek-Liwak i p. Volkmara Radke, w warsztatach na temat wspólnej historii zorganizowanych przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży w ramach Polsko-Niemieckiego Forum Partnerstw Wymiany Szkolnej odbywającego się w dniach 21-24 kwietnia 2010 r. w Mikuszewie koło Poznania.

 

 

styczeń 2010

 

20. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 22-28 stycznia 2010 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Lublin i Warszawę. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 22 osoby. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Volkmar Radke i p. Gerd Holzenburg. Była to pierwsza „zimowa” wymiana młodzieży z temperaturami sięgającymi minus 30 stopni.

 

Z okazji jubileuszu 10-lecia polsko-niemieckiej wymiany młodzieży, a zarazem 20. spotkania uczniów obydwu szkół, pan Volkmar Radke otrzymał dn. 23 stycznia specjalne podziękowania od Starosty Kraśnickiego Tadeusza Wojtaka reprezentowanego przez wicestarostę dr. Jarosława Czerwa.

 

 

czerwiec 2009

 

19. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 2-9 czerwca 2009 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Criewen, Berlin i Szprewald. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 21 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Mariusz Płecha.

 

 

wrzesień 2008

 

18. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 19-26 września 2008 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Lublin, Pieniny (Kluszkowce), Bochnię i Kraków. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 22 osoby. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Volkmar Radke i p. Gerd Holzenburg. W trakcie tej wymiany zorganizowana została w „Reju” specjalna wystawa fotograficzna Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży pt. „Jak ty to widzisz / Wie Du es siehst”.

 

Pan dr Gerd Holzenburg, który do wakacji 2008 r. pełnił funkcję dyrektora szkoły partnerskiej w Schwedt, otrzymał dn. 20 września podziękowania od wicestarosty kraśnickiego, p. dr. Jarosława Czerwa, za 8-letni wkład w rozwój największego szkolnego projektu międzynarodowego, jaki realizowany jest na terenie powiatu kraśnickiego. Pani dyr. Marzena Siejewicz wyraziła podziękowania w imieniu całej szkoły wręczając p. Holzenburgowi pamiątkowe pióro od przyjaciół z Kraśnika oraz zaprosiła do dalszego wspierania wymiany młodzieży z innej już perspektywy.

 

 

czerwiec 2008

 

17. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 19-26 czerwca 2008 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Criewen, Berlin i Poczdam. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 21 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Ryszard Piórkowski.

 

 

kwiecień 2008

 

Dni Niemieckie w „Reju”

W dniach 17-18 kwietnia 2008 r. odbyła się w „Reju” impreza mająca na celu przybliżenie polskiej młodzieży kultury niemieckiej w formie bloku artystyczno-informacyjnego z elementami „show” oraz promocję polsko-niemieckiej wymiany młodzieży. Gośćmi specjalnymi było dwoje uczniów z niemieckiej szkoły partnerskiej Carl-Friedrich-Gauss-Gymnasium ze Schwedt.

 

 

wrzesień 2007

 

16. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 7-14 września 2007 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Kazimierz Dolny, Lublin, Roztocze i Bieszczady. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 26 osób. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Volkmar Radke i p. Susanne Tomczak.

 

 

czerwiec 2007

 

15. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 2-9 czerwca 2007 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Drezno, Szwajcarię Saksońską i Bad Schandau. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 24 osoby. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Marzena Siejewicz.

 

 

04.06.2007

 

Z okazji 15. jubileuszowego spotkania młodzieży, p. Andrzej Bownik otrzymał wyróżnienie i podziękowanie z rąk burmistrza miasta Schwedt, pana Lutza Herrmanna, za wieloletnie zaangażowanie i wkład w rozwój przyjaznych stosunków polsko-niemieckich.

 

 

marzec 2007

 

Udział animatorów wymiany młodzieży, p. Andrzeja Bownika i p. Volkmara Radke w Polsko-Niemieckim Forum Partnerstw Wymiany Szkolnej zorganizowanym przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży w Bad Muskau w Niemczech w dniach 7-9 marca 2007 r.

 

 

październik 2006

 

Udział p. Andrzeja Bownika w konferencji jednostek centralnych wymiany szkolnej i pozaszkolnej zorganizowanej przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży w Weimarze w Niemczech w dniach 22-25 października 2006 r.

 

 

wrzesień 2006

 

14. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 10-16 września 2006 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Pieniny, Zakopane, Kraków i Oświęcim. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 23 osoby. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Volkmar Radke i p. Ines Holzenburg.

 

 

czerwiec 2006

 

13. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 17-23 czerwca 2006 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Criewen i Berlin. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 20 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Anna Wójtowicz.

 

 

wrzesień 2005

 

12. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 18-24 września 2005 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Zamość, Kraków, Zakopane i Oświęcim. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 23 osoby. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Volkmar Radke i p. Gerd Holzenburg.

 

 

czerwiec 2005

 

11. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 5-10 czerwca 2005 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Berlin i Lipsk. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 20 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Iwona Dowgiałowicz.

 

 

wrzesień 2004

 

10. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 20-24 września 2004 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Lublin, Warszawę, Gdańsk, Sopot i Gdynię. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 22 osoby. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Volkmar Radke i p. Susanne Tomczak.

 

 

wakacje 2004

 

Zmiana organizatorów ze strony niemieckiej - pan Jan Ebert zaczął pracować w innej placówce, a organizacją wymian zaczyna zajmować się p. Volkmar Radke.

 

 

czerwiec 2004

 

9. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 12-18 czerwca 2004 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Criewen, Berlin, Poczdam oraz jezioro Werbellin w Joachimsthal. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 21 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Grzegorz Gryta. Podczas tej wymiany miał miejsce specjalny koncert kraśnickiego zespołu „Paranormal” zorganizowany w niemieckiej szkole w Schwedt z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej.

 

 

wrzesień 2003

 

8. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 15-19 września 2003 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Kazimierz Dolny, Szczawnicę, Pieniny, Zakopane, Kraków i Oświęcim. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 31 osób. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Jan Ebert i p. Klaus Peters.

 

 

kwiecień 2003

 

7. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 7-11 kwietnia 2003 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Berlin oraz jezioro Werbellin w Joachimsthal. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 32 osoby. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Waldemar Gryta.

 

 

wrzesień 2002

 

6. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 23-27 września 2002 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Lublin, Warszawę, Gdańsk, Sopot i Gdynię. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 27 osób. Z grupą niemiecką do Polski przyjechali p. Jan Ebert i p. Gerd Holzenburg.

 

 

24.09.2002

 

Oficjalne podpisanie wspólnego oświadczenia o współpracy i kontynuacji wymiany młodzieży między Gimnazjum im. Carla Friedricha Gaussa w Schwedt w Niemczech a Zespołem Szkół Nr 2 im. Mikołaja Reja. Uroczystego  podpisania aktu dokonali w Kraśniku dyrektorzy obydwu szkół: dr Gerd  Holzenburg i mgr Stanisław Łyp w obecności Wicestarosty Kraśnickiego – p. Zygmunta Kusiaka.

 

 

kwiecień 2002

 

5. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 15-19 kwietnia 2002 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Berlin, Poczdam i Templin. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 20 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Karol Almert.

 

 

listopad 2001

 

4. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 27-30 listopada 2001 r., a młodzież odwiedziła m.in. Berlin, Weimar, Buchenwald i Erfurt. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 18 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechał p. Andrzej Bownik.

 

 

wrzesień 2001

 

W związku z niepewnym stanem bezpieczeństwa na świecie po zamachach terrorystycznych w USA, odwołany został wyjazd do Niemiec planowany w tym terminie. Spotkanie przełożono na listopad 2001.

 

 

lipiec 2001

 

Półoficjalny wyjazd 5-osobowej grupy uczniów „Reja” do Schwedt w dniach 9-15 lipca 2001 r., cel spotkania: „Projektwoche”. Opiekunem był p. Andrzej Bownik.

 

 

kwiecień 2001

 

3. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Spotkanie odbyło się w dniach 2-6 kwietnia 2001 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Kozłówkę, Lublin, Sandomierz, Wieliczkę, Kraków i Oświęcim. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 40 osób. Z grupą niemiecką do Polski przyjechał p. Jan Ebert.

 

 

grudzień 2000

 

Udział delegacji uczniów obydwu szkół w spotkaniu szkoleniowym dla dyrektorów szkół z woj. lubelskiego zorganizowanym w Zamościu przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży (międzyrządową organizację wspierającą finansowo nasze programy); prezentacja naszych dotychczasowych osiągnięć związanych z wymianą młodzieży i promocja szkoły w regionie.

 

 

wrzesień 2000

 

2. spotkanie młodzieży (NIEMCY)

Spotkanie odbyło się w dniach 18-22 września 2000 r., a młodzież odwiedziła m.in. Schwedt, Berlin, Poczdam, jezioro Werbellin w Joachimsthal. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 37 osób. Z grupą polską do Niemiec pojechali p. Andrzej Bownik i p. Janina Iwańska.

 

 

czerwiec 2000

 

1. spotkanie młodzieży (POLSKA)

Pierwsze spotkanie odbyło się w dniach 13-16 czerwca 2000 r., a młodzież odwiedziła m.in. Kraśnik, Lublin, Zamość i Kazimierz Dolny. Łączna liczba uczniów z obydwu krajów: 27 osób. Z grupą niemiecką do Polski przyjechał p. Jan Ebert.

 

 

maj 2000

 

Pierwszy kontakt listowny dyrektorów obydwu szkół w sprawie rozpoczęcia cyklu wymian młodzieży: Kraśnik: p. dyr. Sabina Jagiełło, Schwedt: p. dyr. Gerd Holzenburg.

 

 

15.04.2000

 

Nawiązanie kontaktu między p. Andrzejem Bownikiem a p. Janem Ebertem, nauczycielem w gimnazjum im. Carla Friedricha Gaussa w Schwedt w Niemczech i wstępna deklaracja prowadzenia międzyszkolnej wymiany młodzieży.

 

 

 

 

Wymienione spotkania zostały w większości dofinansowane przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży w Warszawie oraz Starostwo Powiatowe w Kraśniku.

 

Materiały przygotował: Andrzej Bownik

Kornik

 

CZASOPISMO KORNIK

 

Pozalekcyjna działalność uczniów "Reja", to m.in. dziennikarstwo. Przez kilka lat ukazywało się szkolne czasopismo (kwartalnik) "Kornik", które w pierwszym okresie redagowali Elżbieta Wojtak, Kamil Kasperek, Piotr Boroń, Ewa Marcisz, Edyta Morylewska pod kierunkiem pani mgr Ewy Lizinkiewicz - Pierz. Znalazły się w nim wywiady z ludźmi związanymi ze szkołą, aktualności, kartki z historii szkoły, uczniowskie próby literackie. Dziś "Kornik" jest kopalnią wiedzy o historii szkoły.

 

Zapraszamy do wspomnień.


 

KORNIK NR 1

czerwiec-sierpień 1988

 

 


 

KORNIK NR 2

wrzesień 1988 -luty 1989

 

 


 

KORNIK NR 3

luty - listopad 1989

 

 


 

KORNIK NR 4

listopad 1989 -luty 1990.

 

 


 

KORNIK NR 5

marzec - listopad 1990

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

55 - lecie Reja - 2009r.

 

Zespół redakcyjny:

Andrzej Bownik

Tomasz Grębski

Waldemar Gryta

Andrzej Łukasik

Anna Kozłowska

Mariusz Płecha

Ewa Pierz

Ryszard Piórkowski

Marzena Siejewicz

Anna Wójtowicz

Elżbieta Zapalska

 

 

 

 

50 - lecie Reja - 2004r. 

 

Zespół redakcyjny:

Ewa Lizinkiewicz - Pierz

Tomasz Grębski

 

 

 

45 - lecie Reja - 1999r. 

Zespół redakcyjny:

Mirosław Sznajder

Jan Biszczanik

Grażyna Kulik

Grzegorz Jankowski

Ryszard Nowosad

Jacek Siedlecki

Sylwester Śledziewski

 

Wirtualny spacer

WYKAZ PODRĘCZNIKÓW

Brązowa Tarcza 2025

Erasmus +

Projekt zawodowy

Projekt 10.3

Projekt 10.4