HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI
9 WRZEŚNIA 2020
godz. 16.00 godz. 17.30
Klasa 1a – 35 Klasa 3a – 51
Klasa 1b – 41 Klasa 3b – 56
Klasa 1c – aula Klasa 3c – 53
Klasa 1d – 34 Klasa 3d – 52
Klasa 1e – 36 Klasa 3f – 54
Klasa 1f – 40 Klasa 3g - 57
Klasa 3AT - 58
10 WRZEŚNIA 2020
Godz. 16.00 Godz. 17.30
Klasa 2a – 54 Klasa 2aG – 51
Klasa 2b – 42 Klasa 2bG - 57
Klasa 2c – 3 Klasa 2cG - 43
Klasa 2d – 34 Klasa 2dG - 36
Klasa 2e – 35 Klasa 2eG - 58
Klasa 2f – 41 Klasa 2fG – 40
Klasa 2ATP - 52
Ze względu na trwające zagrożenie koronawirusem COVID - 19, zgodnie z zaleceniami GIS oraz opracowanymi wewnętrznymi procedurami, na terenie szkoły prosimy o zasłaniane ust i nosa oraz dezynfekcję rąk.
Załącznik do Uchwały Nr 6/2020/2021 z dnia 2020-09-29
Regulamin
Rady Rodziców Zespołu Szkół nr 2 im Mikołaja Reja w Kraśniku.
Z dnia 29 września 2020
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:
Rozdział II
Cele i zadania Rady
Podstawowym celem Rady jest reprezentowanie interesów rodziców uczniów Szkoły poprzez podejmowanie działań, jako organu Szkoły, wynikających z przepisów oświatowych, Statutu
i niniejszego Regulaminu oraz wspieranie Dyrektora, nauczycieli i innych organów Szkoły w pracy na rzecz dobra uczniów.
Rada realizuje swoje cele w szczególności poprzez:
Rozdział III
Struktura i zasady wyborów Rady oraz jej organów wewnętrznych
Rozdział IV
Kompetencje i zasady działania Rady oraz jej organów wewnętrznych
Kompetencje Rady określają zapisy ustawy Prawo oświatowe, ustawy Karta Nauczyciela oraz ustawy o systemie oświaty i aktów wykonawczych do tych ustaw.
Rada jest organem Szkoły, który reprezentuje ogół rodziców uczniów Szkoły.
Do kompetencji Rady należy w szczególności:
Prezydium wykonuje wszystkie zadania i kompetencje Rady pomiędzy jej zebraniami,
z wyłączeniem spraw wymienionych w § 6 ust. 3 pkt. 2, 5 – 13.
Do podstawowych zadań Prezydium należy:
Prezydium reprezentuje Radę i ogół rodziców uczniów Szkoły wobec Dyrektora i innych organów Szkoły oraz na zewnątrz.
W imieniu Rady dokumenty skutkujące zobowiązaniami finansowymi podpisują dwaj Członkowie Prezydium: Przewodniczący lub Sekretarz oraz Skarbnik lub Wiceprzewodniczący.
2.1 kontrolowanie co najmniej raz w roku całokształtu działalności finansowej Prezydium
pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami,
2.2 przedstawianie Radzie informacji i wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli,
2.3 opiniowanie rocznego sprawozdania finansowego Prezydium Rady,
5.Po zakończeniu kontroli zespół kontrolny sporządza protokół, z którym zapoznaje Prezydium. Protokół przed przedstawieniem go Radzie wymaga zatwierdzenia przez Komisję Rewizyjną. W przypadku rażących uchybień w działalności Prezydium, Komisja Rewizyjna może wystąpić do Rady z wnioskiem o podjęcie odpowiednich działań nadzorczych.
Rozdział V
Organizacja pracy i zadań Rad Klasowych
Rozdział VI
Zasady gospodarki finansowej i wydatkowania funduszy Rady
1.1 dobrowolne składki rodziców Szkoły, darowizny od osób fizycznych oraz osób prawnych,
1.2 dotacje,
1.3 dochody z innych źródeł.
Fundusze, o których mowa w pkt. 1.1, 1.2 i 1.3 mogą być wydatkowane na wspieranie celów statutowych Szkoły, w tym szczególnie udzielanie Szkole pomocy materialnej w zakresie realizacji programu wychowawczego, programu profilaktyki i opieki nad uczniami.
1.Dyrektor
2.Rada Pedagogiczna
3.Wychowawcy klas
4.Rady Klasowe
5.Rada Szkoły
6.Samorząd Uczniowski.
Pisemne wnioski składane są w formie elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bezpośrednio lub poprzez sekretariat szkoły. Po akceptacji w formie elektronicznej przez Przewodniczącego i Skarbnika mogą być realizowane. Wniosek stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
Sprawy nieuregulowane w Regulaminie rozstrzyga Rada w drodze uchwały, zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
Rozdział VII
Zmiany Regulaminu i przepisy końcowe
Zmiana Regulaminu odbywa się w trybie i na zasadach właściwych dla jego uchwalenia,
po zasięgnięciu opinii Rad Klasowych.
Traci moc dotychczasowy Regulamin przyjęty uchwałą Rady z dnia 30 września 2016.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 paździenika 2020
Rada posługuje się pieczątką podłużną o treści „Rada Rodziców przy Z. Sz. Nr 2 ul. Gen. Wł. Sikorskiego 25 23-210 Kraśnik Tel 8256986 Nip:715-15-98-594.”
Kraśnik, dn. 2020-09-29 .......................................................……….
(podpis i pieczęć Przewodniczącego Rady)
DA RODZICÓW
Zespół Szkół nr 2
ul. Gen. Wł. Sikorskiego 25
23-204 Kraśnik
Konto bankowe:
PKO BP O/Kraśnik 55 1020 3235 0000 5802 0005 8123
NIP:
715-15-98-594
Kontakt:
tel: (0-81) 825-60-16
tel/fax: (0-81) 825-69-86
ZARZĄD RADY RODZICÓW:
przewodniczący: Rafał Tomiło
zastępca: Marcin Kwiatek
sekretarz: Ewelina Kwiatek
skarbnik: Iwona Mazurek
Komisja rewizyjna:
przewodniczący: Małgorzata Kawa
czlonkowie: Dorota Sosnówka, Kinga Knap
Kontakt:
Przewodniczący: 663796969
Skarbnik: 609566712
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Konto bankowe:
PKO BP O/Kraśnik 55 1020 3235 0000 5802 0005 8123
Tradycja pielgrzymowania klas pierwszych rozpoczęła się w roku 2007. Osobą, która zainicjowała wyjazdy do Wąwolnicy był ks. Grzegorz Ogorzałek.
Podstawowym celem peregrynacji jest zawierzenie Matce Bożej czasu nauki w szkole średniej, kształtowania swojego charakteru oraz wchodzenia w bardziej samodzielne życie.
Wąwolnica to diecezjalne sanktuarium, w którym znajduje się figurka Matki Bożej Kębelskiej. Wspólna Eucharystia w tym szczególnym miejscu stanowi dziękczynienie za rodziców, wychowawców oraz tych wszystkich, którzy pomagają nam wejść w świat wartości duchowych i religijnych. To również wdzięczność za dar młodości i przyjaźni.
Po wspólnej modlitwie uczniowie mają okazję zapoznać się z historią sanktuarium oraz niezwykłymi zdarzeniami opisanymi w miejscowej „Księdze Łask”. Zawiera ona podziękowania za ocalone życie, odzyskane zdrowie i opiekę Matki Bożej w trudnych sytuacjach.
Inny cel wyjazdu młodzieży to integracja klas pierwszych. Takie zadanie spełnia pobyt w Kazimierzu Dolnym – malowniczo położonym miasteczku nad Wisłą. W programie jest zwykle spacer po Rynku, Małym Rynku z bożnicą, ruinach zamku, wejście na Górę Trzech Krzyży, wizyta w Kościele Farnym lub Kościele i klasztorze O.O. Reformatów. „Serce” tej ostatniej świątyni stanowi obraz Matki Bożej Kazimierskiej ukazujący Zwiastowanie.
Zabytki te świadczą o ambicjach, mentalności i stylu życia oraz o religijności minionych pokoleń. Pobyt w tym, kiedyś wielokulturowym, miasteczku uczy nie tylko wrażliwości na piękno, ale także tolerancji i otwartości na różnorodność.
Materiały przygotowała: Alicja Szubartowska
Wieloletnią tradycją Archidiecezji Lubelskiej jest pielgrzymowanie młodzieży maturalnej na Jasną Górę.
Program wyjazdu do Częstochowy obejmuje: Mszę św. w Bazylice Jasnogórskiej z kazaniem księdza biskupa oraz aktem zawierzenia, nabożeństwo różańcowe w Kaplicy Cudownego Obrazu, a także drogę krzyżową na Wałach Jasnogórskich.
Peregrynacja to chwile refleksji nad sobą i wyborem przyszłej drogi życia, prośby o dar mądrości i wiedzy na egzaminy maturalne, ale również modlitwy dziękczynnej za rodziców, nauczycieli i przyjaciół.
W czasie pobytu w częstochowskim sanktuarium maturzyści mogą zwiedzić: Skarbiec, Salę Rycerską, Arsenał, a także Muzeum 600-lecia. Dzięki temu mają szansę zapoznać się ze znaczeniem Jasnej Góry w dziejach Polski.
Wspólne pielgrzymowanie łączy się z niezapomnianymi przeżyciami, integruje młodzież i całe środowisko szkolne, gdyż w przygotowanie i przeprowadzenie wyjazdu włącza się dyrekcja szkoły i nauczyciele.
„Veni, vidi, modliłem się”, czyli wspomnienia byłych maturzystów z pielgrzymki do Częstochowy
„Zazwyczaj każdy dzień w moim życiu wygląda podobnie. Nadchodzi kolejny ranek z przebudzeniem, obiad w szkolnej stołówce, lekcje ciągnące się w nieskończoność i ta męcząca świadomość, że jutro trzeba będzie zacząć wszystko od początku. TEN dzień jednak miał wyglądać zupełnie inaczej. Czekałam na jego przyjście”.
*********************
„’Jedziemy do Częstochowy’ – kiedy usłyszałem te słowa pomyślałam sobie, że będzie to taka sama wycieczka jak każda inna. Spotkam się z moimi koleżankami z podstawówki, pomodlę się i przyjadę. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, jak bardzo się myliłam”. „Kiedy byłam jeszcze w domu, myślałam, że nie wytrzymam tylu godzin we wspólnej modlitwie”. „Miałam tyle pytań, na które nie mogłam znaleźć odpowiedzi. (...) Zajmując miejsce w autokarze przepełniła mnie nadzieja, że może właśnie tam znajdę tak bardzo potrzebny mi spokój”. „Czas, który spędziłam przechadzając się wałami klasztoru był czasem wielkiego wyciszenia. Nagle cała moja szara rzeczywistość tak naprawdę przestała się liczyć. Ważne było tylko to, że mogę być blisko Boga, że mogę z Nim rozmawiać. A pozbywszy się podczas spowiedzi ciążących na mnie grzechów, mogłam być pewna szczerości tej rozmowy”.
*********************
„Nadszedł czas Mszy Świętej. W wypełnionej po brzegi bazylice zebrała się masa młodych ludzi, którzy tak jak ja przybyli tam ze swoich domów, by złożyć na ręce Matki Bożej swoje prośby, podziękowania, swoją wiarę i nadzieje. Nigdy nie zapomnę atmosfery, która towarzyszyła tej uroczystości. Wspólna modlitwa, śpiewane razem pieśni, Komunia św. sprawiły, że poczułem wielką więź łączącą mnie z tymi ludźmi. Widziałem łzy w ich oczach. To płakali ludzie, o których zwykło się mówić, że lekceważą i wyśmiewają się z wszystkich zasad, że mają bardzo złe podejście do życia, że moralność dla nich nie istnieje. Może rzeczywiście jest tak czasami, ale sąd ten wydał mi się wówczas tak niesprawiedliwy”. „Zauważyłam, że młodzież podczas Mszy czuła się swobodnie, była nieskrępowana. Siedzenie na podłodze nikogo tu nie dziwiło. Byłam dumna, że Msza była przygotowana przez uczniów z mojej szkoły, moich kolegów”. „Podczas pieśni końcowej – ‘Abba Ojcze’, gdy wszyscy trzymali się za ręce, poczułam wielką więź łączącą nas wszystkich”.
*********************
„Przed różańcem spotkałam pewną dziewczynę. Zwróciła się do mnie z zapytaniem, czy podobała mi się Msza. Szybko odpowiedziałam, że tak. Cieszyła się, że tu przyjechała, choć przyznała, że była zaskoczona. Myślała tak jak ja, że przyjedzie, zobaczy i wróci”. „Później była modlitwa różańcowa. Tutaj spotkało mnie następne zaskoczenie. Nie mogłem uwierzyć, że tylu ludzi może się modlić w takiej ciasnocie. Jednak zrozumiałem, że dla nich nie liczą się wygody. Zrozumiałem to, a za pokutę postanowiłem klęczeć przez cały czas trwania różańca”.
*********************
„Potem wszyscy wyszliśmy na wały klasztoru, aby tam uczestniczyć w drodze krzyżowej”. „Ciemność, chłód nocy, blask świec, głos śpiewających ludzi – to nastrój zadumy”. „Była już noc, a my to znaczy cała młodzież, nauczyciele i księża, szliśmy modląc się przy każdej stacji”. „Każdy trzymał zapaloną świecę w jednej ręce, w drugiej modlitewnik. Było nieważne, że jest zimno, a wosk kapie po ręce”. „Z coraz większym zdziwieniem odkrywałam, jak bardzo trafne są czytane rozważania, (...) jak bardzo odzwierciedlają moje myśli, problemy, jak trafnie wskazują na błędy, popełniane grzechy”. „Miałam wrażenie, że każde słowo skierowane jest do mnie, a każda myśl, każdy mój ruch kontrolowany”. „Było zimno, gasła mi świeczka, wosk lał się po rękach, ubraniu i butach. Zmarzły mi uszy, nos i ręce. Nie narzekałem, bo się modliłem”.
*********************
„Podczas drogi powrotnej zastanawiałam się, jak to możliwe, że byłam tak blisko Boga? Poznałam nowe oblicze modlitwy. Zrozumiałam, jak bardzo brakowało mi tej prawdziwej rozmowy z Bogiem”. „Powinno być więcej takich pielgrzymek, spotkań młodzieży. Chciałabym, aby podczas tych spotkań rozmawiać o Bogu, problemach, które trapią młodych ludzi, o chrześcijaństwie w ich życiu”.
*********************
„Nigdy nie zapomnę tej pielgrzymki. I chociaż jutro znów będzie normalny dzień, kolejny ranek z przebudzeniem, obiad w szkolnej stołówce, lekcje ciągnące się w nieskończoność i ta świadomość, że jutro znów trzeba będzie zacząć wszystko od początku, to jednak teraz będę zaczynać dzień wołając: ‘Abba Ojcze’”.
Materiały przygotowała: Alicja Szubartowska
Zajęcia dodatkowe w Zespole Szkół nr 2 w Kraśniku w roku szkolnym 2020 /2021
Lp. |
Przedmiot |
Klasa |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Termin |
Sala |
1. |
Podstawy przedsiębiorczości |
2a, b, c, d, f, 2ATP |
Janusz Wąsik |
wtorek/piątek – 14.20 |
32 |
2. |
Matematyka |
1a, b, 2a, 3a |
Tomasz Grębski |
piątek – 7.10 |
35 |
3. |
Matematyka |
1d, e, 2bG, 3b |
Ryszard Piórkowski |
czwartek – 7.10 |
59 |
4. |
WOS |
3f |
Iwona Oszust |
czwartek – 8.00 |
1 |
5. |
Religia |
2a , 2aG |
Ks. Maksymilian Robak |
wtorek – 15.10 |
33 |
6. |
Religia |
chętni z kl.2 i 3 |
Alicja Szubartowska |
wtorek – 11.40 |
I 2 |
7. |
Geografia |
1a, b, c, 2e, 2f, 2ATP |
Stanisław Cieślik |
piątek – 15.10 |
34 |
8. |
Język hiszpański |
3a, g |
Agata Pulińska |
czwartek – 7.10 |
37 |
9. |
Język angielski |
3d, f |
Paulina Zapalska |
środa – 7.10 |
53 |
10. |
Język angielski |
3d |
Małgorzata Szczerepa |
piątek – 13.15 |
55 |
11. |
Język angielski |
2a,2aG,2cG,2eG,1b |
Renata Łapaj |
czwartek – 7.10 |
40 |
12. |
Język niemiecki |
1d |
Anna Wójtowicz |
czwartek – 7.10 |
36 |
13. |
Język francuski |
2cG |
Elżbieta Lasek |
wtorek – 14.20 |
55 |
14. |
Język polski rozszerzony |
3g |
Elżbieta Koper |
wtorek - 17.00/zdalnie |
-------- |
15. |
Język polski rozszerzony |
3c |
Iwona Janowska |
piątek – 8.00 |
50 |
16. |
Biologia |
3b, 2bG |
Urszula Gryniuk |
piątek – 7.10 |
57 |
17. |
Biologia |
3c |
Elżbieta Fila |
poniedziałek – 13.30 |
35 |
18. |
Chemia |
3c |
Ilona Sosnówka |
czwartek – 14.20 |
56 |
19. |
Chemia |
2bG |
Edyta Skrzypiec |
środa – 7.20 |
56 |
20. |
Fizyka/chemia |
Klasy pierwsze |
Benedykta Kazula |
poniedziałek – 7.30 |
|
21. |
Historia |
2fG |
Katarzyna Kremlaś |
wtorek – 14.15 |
40 |
22. |
Obsługa ekon. przeds./rachunkowość |
2ATP, 3AT |
Justyna Sarna |
środa – 17.00/zdalnie |
-------- |
23. |
Wychowanie fizyczne |
wszystkie klasy |
Piotr Biały |
co drugi czwartek – 15.00 |
SG |
Zajęcia sportowe finansowane przez LZP – Jolanta Łapa – poniedziałek/środa – 15.10