Aktualności Reja

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1



 

HARMONOGRAM  SPOTKAŃ  Z   RODZICAMI

 

9 WRZEŚNIA 2020

                                                                                               

godz. 16.00                                               godz. 17.30

 Klasa 1a – 35                                            Klasa 3a – 51

Klasa 1b – 41                                             Klasa 3b – 56

Klasa 1c – aula                                           Klasa 3c – 53

Klasa 1d – 34                                             Klasa 3d – 52

Klasa 1e – 36                                             Klasa 3f – 54

Klasa 1f – 40                                              Klasa 3g - 57

                                                                 Klasa 3AT - 58                                                                  

                                     

10 WRZEŚNIA 2020

Godz. 16.00                                             Godz. 17.30

Klasa 2a – 54                                           Klasa 2aG – 51

Klasa 2b – 42                                           Klasa 2bG - 57

Klasa 2c – 3                                              Klasa 2cG - 43

Klasa 2d – 34                                           Klasa 2dG - 36

Klasa 2e – 35                                           Klasa 2eG - 58

Klasa 2f – 41                                            Klasa 2fG – 40

Klasa 2ATP - 52

Ze względu na trwające zagrożenie koronawirusem COVID - 19,  zgodnie z zaleceniami GIS  oraz opracowanymi wewnętrznymi procedurami, na terenie szkoły prosimy o zasłaniane ust i nosa oraz dezynfekcję rąk.

 

 

Załącznik do Uchwały Nr 6/2020/2021 z dnia 2020-09-29

   

 

Regulamin

 

Rady Rodziców Zespołu Szkół nr 2 im Mikołaja Reja w Kraśniku.

Z dnia 29 września 2020

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

  • 1

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:

  1. Szkole – należy przez to rozumieć Zespół Szkół nr 2 im Mikołaja Reja w Kraśniku
  2. Statucie – należy przez to rozumieć statut szkoły,
  3. Dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora szkoły,
  4. Radzie – należy przez to rozumieć radę rodziców szkoły,
  5. Radzie Klasowej – należy przez to rozumieć wewnętrzny organ wybierany przez rodziców uczniów danej klasy,
  6. Zebraniu Klasowym – należy przez to rozumieć Zebranie Rodziców Uczniów Klasy,
  7. Przewodniczącym, Wiceprzewodniczącym, Sekretarzu, Skarbniku – należy przez
    to rozumieć odpowiednio przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sekretarza
    i skarbnika rady rodziców,
  8. Prezydium – należy przez to rozumieć Prezydium rady rodziców,
  9. Komisji Rewizyjnej – należy przez to rozumieć komisję rewizyjną rady rodziców,
  10. Rodzicach – należy przez to rozumieć rodziców i prawnych opiekunów uczniów Szkoły,
  11. nauczycielu – należy przez to rozumieć także wychowawcę i innego pracownika pedagogicznego.

 

Rozdział II

Cele i zadania Rady

  • 2

Podstawowym celem Rady jest reprezentowanie interesów rodziców uczniów Szkoły poprzez podejmowanie działań, jako organu Szkoły, wynikających z przepisów oświatowych, Statutu
i niniejszego Regulaminu oraz wspieranie Dyrektora, nauczycieli i innych organów Szkoły w pracy na rzecz dobra uczniów.

Rada realizuje swoje cele w szczególności poprzez:

  1. pobudzanie aktywności i organizowanie różnorodnych form działalności na rzecz rozwoju Szkoły,
  2. zapewnienie rodzicom wpływu na działalność Szkoły poprzez wyrażanie i przekazywanie Dyrektorowi i innym organom Szkoły, organowi prowadzącemu i organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny stanowisk i opinii w sprawach związanych z działalnością Szkoły,
  3. formułowanie opinii w sprawach przewidzianych przepisami prawa oświatowego
    oraz Statutu,
  4. finansowe i organizacyjne wspieranie działalności statutowej Szkoły,
  5. wspieranie działalności samorządu uczniowskiego,
  6. organizowanie współpracy z Dyrektorem i nauczycielami Szkoły w celu podniesienia jakości jej pracy.

 

Rozdział III

Struktura i zasady wyborów Rady oraz jej organów wewnętrznych

 

  • 3
  1. Podstawowym ogniwem organizacji ogółu rodziców Szkoły jest Zebranie Klasowe.
  2. Zebranie Klasowe wybiera spośród siebie na pierwszym wrześniowym zebraniu, w tajnych wyborach, z nieograniczonej liczby kandydatów Radę Klasową, składającą się z co najmniej 3 osób.
  3. Zebranie Klasowe, podczas którego dokonuje się wyboru Rady Klasowej prowadzi rodzic wybrany w głosowaniu jawnym jako Przewodniczący Zebrania Klasowego.
  4. Kandydatów do Rady Klasowej zgłaszają rodzice uczestniczący w Zebraniu Klasowym.
    Do zgłoszenia kandydatury osoby nieobecnej na Zebraniu Klasowym należy dołączyć
    jej pisemną zgodę.
  5. Dla przeprowadzenia wyborów Zebranie Klasowe wybiera, co najmniej dwuosobową Komisję Skrutacyjną, w skład której nie mogą wchodzić osoby kandydujące do rady klasowej. W celu przeprowadzenia tajnego głosowania Komisja Skrutacyjna sporządza karty do głosowania, rozdaje je rodzicom z zachowaniem zasady reprezentatywności rodziców, oblicza ilość głosów oddanych na poszczególnych kandydatów, sporządza protokół z przebiegu głosowania i ogłasza wyniki wyborów.
  6. Wybór następuje zwykłą większością głosów. Głos jest ważny, jeśli na liście
    do głosowania głosujący wskazał nie więcej kandydatów niż liczba członków Rady Klasowej przewidzianych do wybrania.
  7. Sprawy związane z procedurą wyborczą nieuregulowane w niniejszym Regulaminie rozstrzyga Zebranie Klasowe.
  8. W skład Rady wchodzi po jednym przedstawicielu Rad Klasowych, wskazanym przez Zebranie Klasowe.
  9. Odwołanie członka Rady może nastąpić w czasie każdego Zebrania Klasowego
    w przypadku rezygnacji z członkostwa w Radzie lub na pisemny wniosek ¼ liczby rodziców uczniów klasy, zwykłą większością głosów w głosowaniu tajnym,
    z zachowaniem zasady reprezentatywności rodziców, przy obecności co najmniej połowy rodziców uprawnionych do głosowania.
  10. W przypadku wygaśnięcia mandatu członka Rady przeprowadza się wybory uzupełniające w trybie określonym w ust. 2 – 8.

 

  • 4
  • Na pierwszym zebraniu w każdym roku szkolnym Rada wybiera w głosowaniu jawnym:
  • Prezydium
  • Komisję Rewizyjną
  • W skład Prezydium, którego liczebność Rada określa w uchwale, wchodzą:
  1. Przewodniczący
  2. Wiceprzewodniczący
  3. Sekretarz
  4. Skarbnik
  • W skład Komisji Rewizyjnej, której liczebność Rada określa w uchwale, wchodzą:
  1. Przewodniczący
  2. Sekretarz
  3. 1-3 Członków

 

  • 5
  1. Rada działa poprzez zebrania plenarne oraz organy wewnętrzne, zgodnie
    z ich kompetencjami.
  2. Zebrania zwyczajne Rady odbywają się co najmniej trzy razy w roku szkolnym. Zebranie Rady zwołuje Przewodniczący z własnej inicjatywy, na wniosek ¼ członków Rady
    oraz na wniosek Dyrektora, z tym, że pierwsze zebranie zwołuje Dyrektor nie później niż
    do 30 września każdego roku.
  3. O terminie, miejscu i proponowanym porządku zebrania zawiadamia się członków Rady
    w sposób określony przez każdego członka Rady, co najmniej 7 dni przed planowanym terminem zebrania.
  4. W uzasadnionych przypadkach może być zwołane zebranie nadzwyczajne
    po zawiadomieniu członków Rady najpóźniej na dzień przed terminem zebrania.
  5. Tryb zwoływania zebrań Prezydium, Komisji Rewizyjnej i Rad Klasowych określają
    te organy.
  6. Uchwały Rady, Prezydium, Komisji Rewizyjnej i Rad Klasowych podejmowane są zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy liczby ich członków.
  7. Posiedzenia Rady mają dwa terminy, pierwszy o wskazanej godzinie zebrania i drugie w przypadku  braku kworum 15 minut później.
  8. Niezależnie od ilości  osób obecnych na zebraniu w drugim terminie jest ono ważne i ma zdolność do skutecznych czynności podejmowanych zgodnie z porządkiem obrad.
  9. Zebrania Rady są protokołowane. Rady Klasowe decydują samodzielnie o formie dokumentowania swoich decyzji.
  10. W zebraniach Rady, Prezydium i Komisji Rewizyjnej mogą brać udział, z głosem doradczym, zaproszone osoby.

Rozdział IV

Kompetencje i zasady działania Rady oraz jej organów wewnętrznych

 

  • 6

Kompetencje Rady określają zapisy ustawy Prawo oświatowe, ustawy Karta Nauczyciela oraz ustawy o systemie oświaty i aktów wykonawczych do tych ustaw.

Rada jest organem Szkoły, który reprezentuje ogół rodziców uczniów Szkoły.

 

Do kompetencji Rady należy w szczególności:

  1. występowanie we wszystkich sprawach dotyczących Szkoły do Dyrektora
    oraz pozostałych organów Szkoły, a także do organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
  2. uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły,
  3. opiniowanie projektu planu finansowego Szkoły składanego przez Dyrektora,
  4. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia
    lub wychowania,
  5. opiniowanie możliwości podjęcia w Szkole działalności przez stowarzyszenie lub inną organizację, w szczególności organizację harcerską,
  6. opiniowanie dorobku zawodowego nauczycieli, w związku z ubieganiem się przez nich
    o awans na stopień zawodowy nauczyciela kontraktowego, mianowanego
    i dyplomowanego,
  7. występowanie do Dyrektora z wnioskiem o wprowadzenie obowiązku noszenia przez uczniów na terenie Szkoły jednolitego stroju oraz udział w określeniu wzoru tego stroju,
  8. występowanie z wnioskami o dokonanie oceny pracy Dyrektora i nauczycieli,
  9. występowanie z wnioskiem o utworzenie Rady Szkoły,
  10. wybór przedstawicieli rodziców do Rady Szkoły, komisji oraz innych ciał, których przepisy przewidują udział przedstawicieli rodziców uczniów Szkoły,
  11. wybór przedstawicieli Rady do komisji konkursowej na stanowisko Dyrektora,
  12. uchwalanie corocznego preliminarza Rady i jego zmian,
  13. zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego Rady po zbadaniu sprawozdania przez Komisję Rewizyjną i przedstawieniu przez nią opinii w tej sprawie,
  14. uchwalanie propozycji wysokości składek rodziców uczniów Szkoły.

 

  • 7

Prezydium wykonuje wszystkie zadania i kompetencje Rady pomiędzy jej zebraniami,
z wyłączeniem spraw wymienionych w § 6 ust. 3 pkt. 2, 5 – 13.

 

Do podstawowych zadań Prezydium należy:

  1. bieżące kierowanie pracami Rady w okresie między zebraniami, w tym gospodarką finansową Rady,
  2. realizacja preliminarza Rady,
  3. wykonywanie uchwał Rady,
  4. koordynowanie prac Rad Klasowych,
  5. nadzór nad pracami komisji powołanych przez Radę,

Prezydium reprezentuje Radę i ogół rodziców uczniów Szkoły wobec Dyrektora i innych organów Szkoły oraz na zewnątrz.

W imieniu Rady dokumenty skutkujące zobowiązaniami finansowymi podpisują dwaj Członkowie Prezydium: Przewodniczący lub Sekretarz oraz Skarbnik lub Wiceprzewodniczący.

 

  • 8
  1. Komisja Rewizyjna jest organem sprawującym kontrolę nad działalnością Prezydium.
  2. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy w szczególności:

2.1 kontrolowanie co najmniej raz w roku całokształtu działalności finansowej Prezydium
pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami,

2.2 przedstawianie Radzie informacji i wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli,

2.3 opiniowanie rocznego sprawozdania finansowego Prezydium Rady,

  • wykonywanie innych zadań kontrolnych zleconych przez Radę.
  1. Komisja Rewizyjna może działać poprzez zespoły kontrolne, w składzie co najmniej trzech osób, powoływanych na wniosek Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
  2. Członkowie zespołu kontrolnego mają prawo żądania od Członków Prezydium i osób zatrudnionych lub wykonujących usługi na rzecz Rady składania pisemnych bądź ustnych wyjaśnień dotyczących kontrolowanych spraw. Kontrolowani są obowiązani udostępnić wszystkie dokumenty dotyczące zakresu kontroli.

5.Po zakończeniu kontroli zespół kontrolny sporządza protokół, z którym zapoznaje Prezydium. Protokół przed przedstawieniem go Radzie wymaga zatwierdzenia przez Komisję Rewizyjną. W przypadku rażących uchybień w działalności Prezydium, Komisja Rewizyjna może wystąpić do Rady z wnioskiem o podjęcie odpowiednich działań nadzorczych.

  • 9
  1. Pracami Rady i Prezydium kieruje Przewodniczący, a w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący.
  2. Szczegółowy zakres zadań i obowiązków członków Prezydium, na wniosek Przewodniczącego, określa uchwała Prezydium.
  3. W przypadku wygaśnięcia mandatu członka Prezydium Rada przeprowadza wybory uzupełniające na zwolnione miejsce.
  • 10
  1. Rada, Komisja Rewizyjna i Prezydium dokumentują swoje zebrania i podejmowane podczas zebrań czynności w formie protokołu.
  2. Protokół, zatwierdzony przez Radę na jej najbliższym zebraniu, podpisuje osoba protokołująca i Przewodniczący.
  3. Uchwały Rady, Komisji Rewizyjnej i Prezydium podpisuje osoba protokołująca
    i Przewodniczący.
  4. Rada raz w roku składa ogółowi rodziców Szkoły pisemne sprawozdanie ze swojej działalności wraz z informacją o wynikach działań kontrolnych Komisji Rewizyjnej.

 

Rozdział V

Organizacja pracy i zadań Rad Klasowych

  • 11
  1. Rada Klasowa reprezentuje ogół rodziców uczniów klasy wobec Dyrektora i innych organów Szkoły.
  2. Kadencja Rady Klasowej trwa jeden rok.
  3. Do zadań Rady Klasowej należy w szczególności:
  4. realizowanie celów i zamierzeń Rady oraz jej Prezydium w danej klasie,
  5. prezentowanie opinii i wniosków formułowanych przez rodziców uczniów klasy wobec Dyrektora i nauczycieli,
  6. występowanie z wnioskami, w tym dotyczącymi organizacji pracy Szkoły oraz oceny pracy nauczycieli i Dyrektora, do Rady oraz opiniowanie projektów jej uchwał,
  7. informowanie rodziców uczniów klasy o działaniach Rady i Prezydium, a także o wynikach działań kontrolnych Komisji Rewizyjnej,
  8. zwoływanie Zebrania, w miarę potrzeb, z własnej inicjatywy, na wniosek wychowawcy
    lub ¼ liczby rodziców uczniów klasy, z zachowaniem zasady reprezentatywności rodziców,
  9. składanie raz do roku sprawozdania ze swojej działalności przed rodzicami uczniów klasy.
  10. Pracami Rady Klasowej kieruje jej Przewodniczący, a w razie jego nieobecności wyznaczony Członek Rady Klasowej.

 

Rozdział VI

Zasady gospodarki finansowej i wydatkowania funduszy Rady

 

  • 12
  1. Źródłem funduszy Rady są:

1.1 dobrowolne składki rodziców Szkoły, darowizny od osób fizycznych oraz osób prawnych,

                  1.2 dotacje,

       1.3 dochody z innych źródeł.

Fundusze, o których mowa w pkt. 1.1, 1.2 i 1.3 mogą być wydatkowane na wspieranie celów statutowych Szkoły, w tym szczególnie udzielanie Szkole pomocy materialnej w zakresie realizacji programu wychowawczego, programu profilaktyki i opieki nad uczniami.

  1. Pisemne wnioski o przyznanie środków z funduszu Rady mogą składać:

1.Dyrektor

      2.Rada Pedagogiczna

      3.Wychowawcy klas

      4.Rady Klasowe

5.Rada Szkoły

6.Samorząd Uczniowski.

Pisemne wnioski składane są w formie elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bezpośrednio lub poprzez sekretariat szkoły. Po akceptacji w formie elektronicznej przez Przewodniczącego i Skarbnika mogą być realizowane. Wniosek stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

 

  • 13
  1. Podstawą działalności finansowej Rady jest roczny preliminarz. W preliminarzu planowane przychody i wydatki powinny być zbilansowane. Ujęte w preliminarzu kwoty powinny wynikać z odpowiednich kalkulacji szczegółowych.
  2. W działalności finansowej Rady obowiązują zasady celowego i oszczędnego gospodarowania.
  3. W przypadku wydatkowania środków publicznych mają zastosowanie przepisy dotyczące finansów publicznych.
  4. Rada prowadzi konto bankowe. Osobami upoważnionymi do dysponowania kontem w imieniu Rady są Przewodniczący oraz Skarbnik.

 

 

 

  • 14

Sprawy nieuregulowane w Regulaminie rozstrzyga Rada w drodze uchwały, zgodnie
z obowiązującymi przepisami.

 

 

Rozdział VII

Zmiany Regulaminu i przepisy końcowe

 

  • 15

Zmiana Regulaminu odbywa się w trybie i na zasadach właściwych dla jego uchwalenia,
po zasięgnięciu opinii Rad Klasowych.

 

 

  • 16

Traci moc dotychczasowy Regulamin przyjęty uchwałą Rady z dnia 30 września 2016.

 

 

  • 18

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 paździenika 2020

 

  • 19

Rada posługuje się pieczątką podłużną o treści „Rada Rodziców przy Z. Sz. Nr 2 ul. Gen. Wł. Sikorskiego 25 23-210 Kraśnik Tel 8256986 Nip:715-15-98-594.”

 

 

 

 

 

Kraśnik, dn. 2020-09-29                             .......................................................……….

(podpis i pieczęć Przewodniczącego Rady)

DA RODZICÓW

Zespół Szkół nr 2

ul. Gen. Wł. Sikorskiego 25

23-204 Kraśnik

 

Konto bankowe:

PKO BP O/Kraśnik 55 1020 3235 0000 5802 0005 8123

 

NIP:

715-15-98-594

 

Kontakt:

tel: (0-81) 825-60-16

tel/fax: (0-81) 825-69-86

 

 

 

ZARZĄD RADY RODZICÓW:

przewodniczący: Rafał Tomiło
zastępca: Marcin Kwiatek
sekretarz: Ewelina Kwiatek
skarbnik: Iwona Mazurek


Komisja rewizyjna:

przewodniczący: Małgorzata Kawa
czlonkowie: Dorota Sosnówka, Kinga Knap


Kontakt:
Przewodniczący: 663796969
Skarbnik: 609566712
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Konto bankowe:
PKO BP O/Kraśnik 55 1020 3235 0000 5802 0005 8123

 

 

 

 

            Tradycja pielgrzymowania klas pierwszych rozpoczęła się w roku 2007. Osobą, która zainicjowała wyjazdy do Wąwolnicy był ks. Grzegorz Ogorzałek.

            Podstawowym celem peregrynacji jest zawierzenie Matce Bożej czasu nauki w szkole średniej, kształtowania swojego charakteru oraz wchodzenia w bardziej samodzielne życie.

Wąwolnica to diecezjalne sanktuarium, w którym znajduje się figurka Matki Bożej Kębelskiej. Wspólna Eucharystia w tym szczególnym miejscu stanowi dziękczynienie za rodziców, wychowawców oraz tych wszystkich, którzy pomagają nam wejść w świat wartości duchowych i religijnych. To również wdzięczność za dar młodości i przyjaźni.

            Po wspólnej modlitwie uczniowie mają okazję zapoznać się z historią sanktuarium oraz niezwykłymi zdarzeniami opisanymi w miejscowej „Księdze Łask”. Zawiera ona podziękowania za ocalone życie, odzyskane zdrowie i opiekę Matki Bożej w trudnych sytuacjach.

            Inny cel wyjazdu młodzieży to integracja klas pierwszych. Takie zadanie spełnia pobyt w Kazimierzu Dolnym – malowniczo położonym miasteczku nad Wisłą. W programie jest zwykle spacer po Rynku, Małym Rynku z bożnicą, ruinach zamku, wejście na Górę Trzech Krzyży, wizyta w Kościele Farnym lub Kościele i klasztorze O.O. Reformatów. „Serce” tej ostatniej świątyni stanowi obraz Matki Bożej Kazimierskiej ukazujący Zwiastowanie.

            Zabytki te świadczą o ambicjach, mentalności i stylu życia oraz o religijności minionych pokoleń. Pobyt w tym, kiedyś wielokulturowym, miasteczku uczy nie tylko wrażliwości na piękno, ale także tolerancji i otwartości na różnorodność.

 

Materiały przygotowała: Alicja Szubartowska

 

Wieloletnią tradycją Archidiecezji Lubelskiej jest pielgrzymowanie młodzieży maturalnej na Jasną Górę.

Program wyjazdu do Częstochowy obejmuje: Mszę św. w Bazylice Jasnogórskiej z kazaniem księdza biskupa oraz aktem zawierzenia, nabożeństwo różańcowe w Kaplicy Cudownego Obrazu, a także drogę krzyżową na Wałach Jasnogórskich.

Peregrynacja to chwile refleksji nad sobą i wyborem przyszłej drogi życia, prośby o dar mądrości i wiedzy na egzaminy maturalne, ale również modlitwy dziękczynnej za rodziców, nauczycieli i przyjaciół.

W czasie pobytu w częstochowskim sanktuarium maturzyści mogą zwiedzić: Skarbiec, Salę Rycerską, Arsenał, a także Muzeum 600-lecia. Dzięki temu mają szansę zapoznać się ze znaczeniem Jasnej Góry w dziejach Polski.

Wspólne pielgrzymowanie łączy się z niezapomnianymi przeżyciami, integruje młodzież i całe środowisko szkolne, gdyż w przygotowanie i przeprowadzenie wyjazdu włącza się dyrekcja szkoły i nauczyciele.

 

 „Veni, vidi, modliłem się”, czyli wspomnienia byłych maturzystów z pielgrzymki do Częstochowy

 

„Zazwyczaj każdy dzień w moim życiu wygląda podobnie. Nadchodzi kolejny ranek z przebudzeniem, obiad w szkolnej stołówce, lekcje ciągnące się w nieskończoność i ta męcząca świadomość, że jutro trzeba będzie zacząć wszystko od początku. TEN dzień jednak miał wyglądać zupełnie inaczej. Czekałam na jego przyjście”.

*********************

„’Jedziemy do Częstochowy’ – kiedy usłyszałem te słowa pomyślałam sobie, że będzie to taka sama wycieczka jak każda inna. Spotkam się z moimi koleżankami z podstawówki, pomodlę się i przyjadę. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, jak bardzo się myliłam”. „Kiedy byłam jeszcze w domu, myślałam, że nie wytrzymam tylu godzin we wspólnej modlitwie”. „Miałam tyle pytań, na które nie mogłam znaleźć odpowiedzi. (...) Zajmując miejsce w autokarze przepełniła mnie nadzieja, że może właśnie tam znajdę tak bardzo potrzebny mi spokój”. „Czas, który spędziłam przechadzając się wałami klasztoru był czasem wielkiego wyciszenia. Nagle cała moja szara rzeczywistość tak naprawdę przestała się liczyć. Ważne było tylko to, że mogę być blisko Boga, że mogę z Nim rozmawiać. A pozbywszy się podczas spowiedzi ciążących na mnie grzechów, mogłam być pewna szczerości tej rozmowy”.

*********************

„Nadszedł czas Mszy Świętej. W wypełnionej po brzegi bazylice zebrała się masa młodych ludzi, którzy tak jak ja przybyli tam ze swoich domów, by złożyć na ręce Matki Bożej swoje prośby, podziękowania, swoją wiarę i nadzieje. Nigdy nie zapomnę atmosfery, która towarzyszyła tej uroczystości. Wspólna modlitwa, śpiewane razem pieśni, Komunia św. sprawiły, że poczułem wielką więź łączącą mnie z tymi ludźmi. Widziałem łzy w ich oczach. To płakali ludzie, o których zwykło się mówić, że lekceważą i wyśmiewają się z wszystkich zasad, że mają bardzo złe podejście do życia, że moralność dla nich nie istnieje. Może rzeczywiście jest tak czasami, ale sąd ten wydał mi się wówczas tak niesprawiedliwy”. „Zauważyłam, że młodzież podczas Mszy czuła się swobodnie, była nieskrępowana. Siedzenie na podłodze nikogo tu nie dziwiło. Byłam dumna, że Msza była przygotowana przez uczniów z mojej szkoły, moich kolegów”. „Podczas pieśni końcowej – ‘Abba Ojcze’, gdy wszyscy trzymali się za ręce, poczułam wielką więź łączącą nas wszystkich”.

*********************

„Przed różańcem spotkałam pewną dziewczynę. Zwróciła się do mnie z zapytaniem, czy podobała mi się Msza. Szybko odpowiedziałam, że tak. Cieszyła się, że tu przyjechała, choć przyznała, że była zaskoczona. Myślała tak jak ja, że przyjedzie, zobaczy i wróci”. „Później była modlitwa różańcowa. Tutaj spotkało mnie następne zaskoczenie. Nie mogłem uwierzyć, że tylu ludzi może się modlić w takiej ciasnocie. Jednak zrozumiałem, że dla nich nie liczą się wygody. Zrozumiałem to, a za pokutę postanowiłem klęczeć przez cały czas trwania różańca”.

*********************

„Potem wszyscy wyszliśmy na wały klasztoru, aby tam uczestniczyć w drodze krzyżowej”. „Ciemność, chłód nocy, blask świec, głos śpiewających ludzi – to nastrój zadumy”. „Była już noc, a my to znaczy cała młodzież, nauczyciele i księża, szliśmy modląc się przy każdej stacji”. „Każdy trzymał zapaloną świecę w jednej ręce, w drugiej modlitewnik. Było nieważne, że jest zimno, a wosk kapie po ręce”. „Z coraz większym zdziwieniem odkrywałam, jak bardzo trafne są czytane rozważania, (...) jak bardzo odzwierciedlają moje myśli, problemy, jak trafnie wskazują na błędy, popełniane grzechy”. „Miałam wrażenie, że każde słowo skierowane jest do mnie, a każda myśl, każdy mój ruch kontrolowany”. „Było zimno, gasła mi świeczka, wosk lał się po rękach, ubraniu i butach. Zmarzły mi uszy, nos i ręce. Nie narzekałem, bo się modliłem”.

*********************

„Podczas drogi powrotnej zastanawiałam się, jak to możliwe, że byłam tak blisko Boga? Poznałam nowe oblicze modlitwy. Zrozumiałam, jak bardzo brakowało mi tej prawdziwej rozmowy z Bogiem”. „Powinno być więcej takich pielgrzymek, spotkań młodzieży. Chciałabym, aby podczas tych spotkań rozmawiać o Bogu, problemach, które trapią młodych ludzi, o chrześcijaństwie w ich życiu”.

*********************

„Nigdy nie zapomnę tej pielgrzymki. I chociaż jutro znów będzie normalny dzień, kolejny ranek z przebudzeniem, obiad w szkolnej stołówce, lekcje ciągnące się w nieskończoność i ta świadomość, że jutro znów trzeba będzie zacząć wszystko od początku, to jednak teraz będę zaczynać dzień wołając: ‘Abba Ojcze’”.

 

Materiały przygotowała: Alicja Szubartowska

 

 

Zajęcia dodatkowe w Zespole Szkół nr 2 w Kraśniku  w roku szkolnym 2020 /2021

 

Lp.

Przedmiot

Klasa

Imię i nazwisko nauczyciela

Termin

Sala

1.

Podstawy przedsiębiorczości

2a, b, c, d, f, 2ATP

Janusz Wąsik

wtorek/piątek – 14.20

32

2.

Matematyka

1a, b, 2a, 3a

Tomasz Grębski

piątek – 7.10

35

3.

Matematyka

1d, e, 2bG, 3b

Ryszard Piórkowski

czwartek – 7.10

59

4.

WOS

3f

Iwona Oszust

czwartek – 8.00

1

5.

Religia

2a , 2aG

Ks. Maksymilian Robak

wtorek – 15.10

33

6.

Religia

chętni z kl.2  i 3

Alicja Szubartowska

wtorek – 11.40

I 2

7.

Geografia

1a, b, c, 2e, 2f, 2ATP

Stanisław Cieślik

piątek – 15.10

34

8.

Język hiszpański

3a, g

Agata Pulińska

czwartek – 7.10

37

9.

Język angielski

3d, f

Paulina Zapalska

środa – 7.10

53

10.

Język angielski

3d

Małgorzata Szczerepa

piątek – 13.15

55

11.

Język angielski

2a,2aG,2cG,2eG,1b

Renata Łapaj

czwartek – 7.10

40

12.

Język niemiecki

1d

Anna Wójtowicz

czwartek – 7.10

36

13.

Język francuski

2cG

Elżbieta Lasek

wtorek – 14.20

55

14.

Język polski rozszerzony

3g

Elżbieta Koper

wtorek  - 17.00/zdalnie

--------

15.

Język polski rozszerzony

3c

Iwona Janowska

piątek – 8.00

50

16.

Biologia

3b, 2bG

Urszula Gryniuk

piątek – 7.10

57

17.

Biologia

3c

Elżbieta Fila

poniedziałek – 13.30

35

18.

Chemia

3c

Ilona Sosnówka

czwartek – 14.20

56

19.

Chemia

2bG

Edyta Skrzypiec

środa – 7.20

56

20.

Fizyka/chemia

Klasy pierwsze

Benedykta Kazula

poniedziałek – 7.30

 

21.

Historia

2fG

Katarzyna Kremlaś

wtorek – 14.15

40

22.

Obsługa ekon. przeds./rachunkowość

2ATP, 3AT

Justyna Sarna

środa – 17.00/zdalnie

--------

23.

Wychowanie fizyczne

wszystkie klasy

Piotr Biały

co drugi czwartek – 15.00

SG

 

Zajęcia sportowe finansowane przez LZP – Jolanta Łapa – poniedziałek/środa – 15.10

Wirtualny spacer

WYKAZ PODRĘCZNIKÓW

Brązowa Tarcza 2025

Erasmus +

Projekt zawodowy

Projekt 10.3

Projekt 10.4