OGŁOSZENIE
W dniu 8 lipca 2025 roku o godzinie 9.00, zapraszamy absolwentów szkoły po odbiór świadectw dojrzałości.
Świadectwa będą wydawane przez wychowawców klas w salach lekcyjnych:
Klasa 4a – sala 43
Klasa 4b – sala 56
Klasa 4c - sala 57
Klasa 4d – sala 34
Klasa 4f – sala 40
(…) tak szybko stad odchodzą jak drozd milkną w lipcu
jak dźwięk trochę niezgrabny lub jak suchy ukłon
żeby widzieć naprawdę zamykają oczy (…)
Jan Twardowski
Z głębokim żalem żegnamy księdza kanonika Janusza Stefanka, wieloletniego proboszcza parafii św. Józefa Robotnika w Kraśniku, dziekana dekanatu kraśnickiego, duchowego przewodnika i przyjaciela społeczności Zespołu Szkół nr 2 w Kraśniku. Jesteśmy wdzięczni za modlitwę, towarzyszenie nam w ważnych dla szkoły momentach, za każdy gest, za słowo i dyskretne wsparcie, życzliwość. Księże Proboszczu! Z Księdzem łatwiej nam było widzieć to, co ważne, dostrzegać wartości, które czasem gubią się w niełatwej szkolnej codzienności. Będzie nam brakowało obecności i towarzyszenia tak życzliwego, choć wymagającego pasterza. Księże Proboszczu, odpoczywaj w pokoju!
Społeczność „Reja”
REKRUTACJA 2025/2026
OFERTA EDUKACYJNA NA ROK SZKOLNY 2025/2026 - profile klas
Harmonogram rekrutacji 2025/2026
Regulamin rekrutacji 2025/2026
Tuż przed weekendem majowym uczniowie klas 1B, 3B i 3G wzięli udział w zajęciach laboratoryjnych, które odbyły się na lekcjach chemii. Zajęcia te stanowiły świetną okazję do praktycznego utrwalenia wiedzy z zakresu chemii organicznej i nieorganicznej.
Była to nie tylko nauka, ale także doskonała zabawa, podczas której uczniowie mogli sprawdzić swoje umiejętności i pogłębić wiedzę z chemii w praktyczny sposób. W trakcie doświadczeń młodzi chemicy poznawali różne metody otrzymywania soli. Uczyli się, jak z różnych związków chemicznych można wyczarować piękne i ciekawe reakcje chemiczne.
Wiele emocji wzbudziły reakcje charakterystyczne dla związków organicznych. Uczniowie obserwowali, jak zmienia się barwa substancji, powstają osady i jak można rozpoznać różne związki na podstawie ich reakcji. To wszystko pozwoliło im lepiej zrozumieć budowę związków organicznych i jakie reakcje są dla nich charakterystyczne. Podczas tych zajęć uczniowie nie tylko utrwalili wiedzę teoretyczną, ale także poczuli się jak prawdziwi chemicy, wykonując doświadczenia na żywo. Zobaczyli, jak wygląda praca w laboratorium i dobra praktyka laboratoryjna oraz że chemia to nie tylko wzory i definicje, ale też dobra zabawa i odrobina magii….