OGŁOSZENIE
W dniu 8 lipca 2025 roku o godzinie 9.00, zapraszamy absolwentów szkoły po odbiór świadectw dojrzałości.
Świadectwa będą wydawane przez wychowawców klas w salach lekcyjnych:
Klasa 4a – sala 43
Klasa 4b – sala 56
Klasa 4c - sala 57
Klasa 4d – sala 34
Klasa 4f – sala 40
(…) tak szybko stad odchodzą jak drozd milkną w lipcu
jak dźwięk trochę niezgrabny lub jak suchy ukłon
żeby widzieć naprawdę zamykają oczy (…)
Jan Twardowski
Z głębokim żalem żegnamy księdza kanonika Janusza Stefanka, wieloletniego proboszcza parafii św. Józefa Robotnika w Kraśniku, dziekana dekanatu kraśnickiego, duchowego przewodnika i przyjaciela społeczności Zespołu Szkół nr 2 w Kraśniku. Jesteśmy wdzięczni za modlitwę, towarzyszenie nam w ważnych dla szkoły momentach, za każdy gest, za słowo i dyskretne wsparcie, życzliwość. Księże Proboszczu! Z Księdzem łatwiej nam było widzieć to, co ważne, dostrzegać wartości, które czasem gubią się w niełatwej szkolnej codzienności. Będzie nam brakowało obecności i towarzyszenia tak życzliwego, choć wymagającego pasterza. Księże Proboszczu, odpoczywaj w pokoju!
Społeczność „Reja”
REKRUTACJA 2025/2026
OFERTA EDUKACYJNA NA ROK SZKOLNY 2025/2026 - profile klas
Harmonogram rekrutacji 2025/2026
Regulamin rekrutacji 2025/2026
Szanowni Państwo Dyrektorzy,
Od kilku miesięcy funkcjonujemy w bardzo trudnych uwarunkowaniach epidemii, które mają swoje przełożenie na życie społeczne i gospodarcze, także na edukację. W ostatnich dniach doświadczamy dodatkowo burzliwych emocji wynikających z orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji. Szanując prawo każdego człowieka do wyrażania swojego zdania i manifestowania swoich poglądów nie sposób nie zauważyć, że stosowana forma protestów stwarza wielkie niebezpieczeństwo epidemiczne nie tylko dla tych, którzy bezpośrednio w nich uczestniczą, ale także dla ich bliskich i całej społeczności, w której funkcjonują. Niepokojący jest również fakt, że w tych zgromadzeniach biorą udział nastolatkowie, zachęcani przykładem osób pełnoletnich, które same stanowią o sobie i ponoszą odpowiedzialność za swoje decyzje.
Sprawą, która powinna budzić niepokój nas wszystkich, jest zachowanie wielu uczestników protestów, zwłaszcza tych najmłodszych: agresja, akty profanacji miejsc kultu religijnego, wulgarne hasła i język wypowiedzi, który uruchamia falę hejtu wobec osób mających odwagę prezentować odmienne zdanie.
Szanowni Państwo,
Edukacja ma również służyć temu, aby przygotować ucznia do udziału w życiu społecznym, do zajmowania i odpowiedniego wyrażania swojego stanowiska w danej sprawie, ale bez wzajemnego atakowania się, wulgarnej symboliki i zachowań powszechnie uznawanych za patologiczne. Jestem przekonana, że jako Nauczyciele i Wychowawcy nie możemy być obojętni wobec takich zachowań uczniów, nie dostrzegać ich i, co gorsza, akceptować czy wręcz wspierać. Są one nie do pogodzenia z modelami wychowawczymi realizowanymi w naszych szkołach oraz obowiązkami wynikającymi choćby z samej Karty Nauczyciela.
Ważną rolą nauczyciela i wychowawcy jest inicjowanie dialogu z uczniami, nieuciekanie od poruszania tematów trudnych i aktualnych, jednak nie po to, aby mieć możliwość zaprezentowania poglądów własnych; zajęcia w szkole, czy to stacjonarne, czy zdalne, nie mogą być zatem wykorzystywane do jakiejkolwiek agitacji i manifestowania poglądów nauczycieli czy wspierania stanowiska różnych środowisk w danej sprawie. Naszą podstawową troską, wspólną także z rodzicami, jest dbałość o rozwój i bezpieczeństwo naszych uczniów oraz jak najbardziej efektywne realizowanie zadań, również z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość. Rozmawiajmy z uczniami mając na uwadze cele i zadania szkoły. Bardzo proszę, abyście Państwo sprawując nadzór pedagogiczny mieli to na uwadze.
Serdecznie dziękuję za właściwą realizację obowiązków w tym wymagającym dla nas wszystkich okresie.
Lubelski Kurator Oświaty
/-/ Teresa Misiuk