ul.Gen.Sikorskiego 25,
23-204 Kraśnik

81 8256986
rey@rey.edu.pl

Zagraniczne szkolenia dla nauczycieli w ramach projektu POWER

Nauczyciele naszej placówki mieli możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach językowo- metodycznych w różnych krajach europejskich. Było to możliwe  dzięki otrzymaniu dofinansowania z programu POWER „Mobilność kadry edukacji szkolnej”. Nasz projekt „Nowoczesna szkoła- lepszy start dla ucznia” zakładał udział nauczycieli w szkoleniach oraz w tzw job shadowing i trwał od 1 września 2019r. do 31 sierpnia 2022r. (z powodu pandemii Covid-19 został przedłużony o 1 rok).

Nauczyciele brali udział w następujących szkoleniach: job shadowing w zaprzyjaźnionej szkole w mieście Baza w Hiszpanii, kurs językowo- metodyczny z języka angielskiego dla 2 nauczycieli w Scarborough w Wielkiej Brytanii, kurs językowo- metodyczny z języka angielskiego  w St. Julians na Malcie, kurs językowo- metodyczny z języka hiszpańskiego w Sewilli w Hiszpanii i kurs językowo- metodyczny z języka niemieckiego w Berlinie w Niemczech. Nauczyciele mieli okazję pogłębić wiedzę metodyczną, kulturową i językową oraz zapoznać się z wykorzystaniem nowych technologii w pracy w szkole. Była to okazją do nawiązania nowych kontaktów z nauczycielami z innych krajów europejskich, co w przyszłości może zaowocuje kolejnymi wspólnymi projektami  w naszej szkole.

Oto krótkie relacje nauczycieli:

Kurs języka angielskiego w Scarborough

W dniach 01.08.2022 – 05.08.2022 brałam udział w intensywnym kursie języka angielskiego w ramach projektu realizowanego ze środków POWER na zasadach Programu Erasmus +. Kurs odbył się w Wielkiej Brytanii, w malowniczym mieście Scarborough, w hrabstwie New Yorkshire nad Morzem Północnym. Organizatorem kursu była Szkoła Języka Angielskiego „Anglolang” w Scarborough. Kurs przeznaczony był dla osób, których celem było doskonalenie znajomości języka angielskiego. Nauczyciele w bardzo różnorodny i ciekawy sposób motywowali nas do mówienia, dyskutowania, słuchania i czytania w języku angielskim, co pozwoliło mi rozwinąć kompetencje językowe. Dzięki zajęciom mogłam odświeżyć wiadomości z gramatyki języka angielskiego, co zainspirowało mnie również do kontynuacji nauki tego języka od nowego roku szkolnego.

Zajęcia prowadzone były w sposób bardzo ciekawy, z wykorzystaniem wielu metod i form pracy, co pozwoliło mi również poznać przenieść pewne obserwacje i doświadczenia do mojej codziennej pracy w szkole. Nauka i rozwijanie kompetencji językowych odbywały się również w czasie wspólnych wyjść wycieczek, w czasie których poznawaliśmy ciekawe i ważne historycznie miejsca m.in.  Zamek w Scarborough, Zatoka Robin Hooda, opactwo w Whitby, miasteczko Goathland.

Udział w tym kursie był dla mnie również doskonałą okazją do poznania wielu osób z różnych krajów (Niemcy, Włochy, Hiszpania, Arabia Saudyjska). Dzięki temu poszerzyłam swoją wiedzę pod kątem kulturowym. Zdobytą wiedzą będę mogła podzielić się z uczniami, których również będę zachęcała do ciągłego rozwoju i zdobywania nowych doświadczeń, które w moim przekonaniu pozwalają nam budować poczucie własnej wartości, pewność siebie i oczywiście podnoszą nasze kompetencje.

Jako nauczyciel języka polskiego dzięki doskonaleniu umiejętności posługiwania się językiem angielskim będę mogła zaangażować się w różne działania związane z realizacją projektów i programów międzynarodowych. Kurs, w którym brałam udział, pomógł mi w przełamywaniu barier językowych, zmotywował mnie do dalszego rozwoju osobistego, poszukiwania nowych metod pracy i budowania relacji z moimi uczniami. Swoimi doświadczeniami i przeżyciami dzielę się również z innymi nauczycielami.

Iwona Różyńska (nauczyciel języka polskiego).

 

Job Shadowing w Baza w Hiszpanii

W dniach 06-10.06.2022r. brałam udział w tzw. job shadowing w Bazie w Hiszpanii  sfinansowanego ze środków Programu POWER. Celem było zapoznanie się z systemem edukacyjnym w Hiszpanii, porównanie pracy w szkole, podzieleniem się wiedzą na temat szkolnictwa w Polsce, przeprowadzeniem kilku lekcji w goszczącej szkole, pogłębienie wiedzy kulturowej oraz doskonalenie umiejętności językowych. Przed wyjazdem został opracowany plan wizyty i zaakceptowany przez dyrektora szkoły w Bazie. W trakcie mobilności miałam okazję poznać metody pracy uczestnicząc w wielu lekcjach na różnych przedmiotach. Miałam okazję przeprowadzić kilka lekcji języka angielskiego. Wizyta dostarczyła mi wielu informacji na temat organizacji zajęć w szkole. Zaskoczeniem było to , że uczniowie mają nieprzerwanie 3 pełne godziny zajęć, a dopiero potem przerwę. Brałam także udział w spotkaniach nauczycielskich zespołów przedmiotowych. W wolnym czasie zwiedzałam lokalne muzea i historyczne miejsca. Udział w job shadowing  dał mi możliwość zobaczenia „ na własne oczy” jak wygląda nauka w innej szkole w Europie, porównania 2 różnych systemów edukacyjnych, zaczerpnięcia dobrych praktyk, które będą mogły być wdrażane w mojej pracy lub pracy naszej placówki.

Renata Łapaj (nauczyciel języka angielskiego)

 

Kurs metodyczny na Malcie

W dniach 04- 15.07.2022r. uczestniczyłam w kursie językowo- metodycznym w St. Julian’s na Malcie. Kurs „Technology Enhanced Learning”, którego głównym założeniem było podniesienie kwalifikacji zawodowych i zapoznanie z nowoczesnymi technologiami. Organizator kursu ETI przygotował dla uczestników bardzo intensywny 2-tygodniowy kurs, który obejmował m.in. wykorzystanie różnych aplikacji do tworzenia materiałów na lekcje, tworzenia bloga, tworzenia avatara, tworzenie prostej strony internetowej, umieszczanie na stronie plików, filmów i innych linków, tworzenie animowanych slajdów, tworzenia podcastów, tworzenie quizów i gier na lekcje swojego przedmiotu. Zajęcia były przeprowadzone w 10-osobowej grupie przez wykwalifikowanego nauczyciel, który chętnie dawał nam wskazówki i cierpliwie tłumaczył zagadnienia w trakcie zajęć. Były one bardzo intensywne i trwały od 9 do 15. Za mocną stronę kursu uważam sposób prowadzenia zajęć, różnorodność materiałów szkoleniowych, a także otwartość i życzliwość w stosunku do uczestników kursu. Czynniki te zapewniły miłą, przyjazną atmosferę, sprzyjającą pracy zespołowej i integracji międzynarodowej. W czasie tygodniowego pobytu pogłębiliśmy wiedzę z zakresu informatyki, udoskonaliliśmy umiejętności językowe, poznaliśmy historię, kulturę i tradycje maltańskie. W wolnych chwilach mieliśmy okazje poznać urok wyspy i maltańskich zabytków. Serdeczna atmosfera w trakcie zajęć sprzyjała do nawiązania  dobrych relacji z innymi nauczycielami z różnych krajów europejskich. Udział w tym szkoleniu był niezwykłym doświadczeniem i mam nadzieję, że będę teraz częściej i chętniej sięgać po nowe technologie w swojej pracy zawodowej.

Renata Łapaj (nauczyciel języka angielskiego)

 

Intensywny kurs z języka angielskiego w Anglii w Scarborough dla nauczycieli

 

W ramach Projektu „POWER” w naszej szkole, której koordynatorem jest pani Renata Łapaj, uczestniczyłam w okresie wakacyjnym w dniach od 30.07.2022 do 06.08.2022 w Intensywnym Kursie Języka Angielskiego dla nauczycieli w Szkole Językowej ANGLOLANG w Scarborough w Anglii. Kurs rozwinął w znacznym stopniu moje kompetencje językowe, umożliwił także pogłębienie wiedzy o kraju anglojęzycznym, którą mam nadzieję będę mogła wykorzystać na zajęciach języka niemieckiego.

                        Iwona Dowgiałowicz – nauczyciel języka niemieckiego

 

 

Teacher Trainer: German Language and Culture for Educators

(Język niemiecki i kultura dla edukacji)

 

Jako nauczyciel języka niemieckiego uczestniczyłam w ramach Projektu „POWER” w okresie wakacji od 22.08.2022 do 26.08.2022 w Kursie Szkoleniowym dla nauczycieli w Europass Teacher Academy w stolicy Niemiec w Berlinie. Dzięki autentycznej komunikacji miałam możliwość pogłębić moją wiedzę w zakresie teraźniejszej historii i kultury niemieckiej. Celem kursu było również odkrywanie nowych metod nauczania historii Niemiec na zajęciach języka niemieckiego.

                        Iwona Dowgiałowicz – nauczyciel języka niemieckiego

 

Kurs językowo- metodyczny w Sewilli

W dniach 1.08 - 5.08 brałam udział w kursie "EPSC 3 Spanish & ICT Tools for Teaching and Learning" w Sewilli, w ramach projektu pt. "Lepsza szkoła - lepszy start dla ucznia" współfinansowanego przez program POWER. Kurs obejmował: zajęcia z intensywnej nauki hiszpańskiego, na których w grupie nauczycieli doskonaliliśmy umiejętności z zakresu wypowiedzi ustnych, pisemnych, rozumienia ze słuchu, analizy tekstu pisanego; oraz zajęcia z zastosowaniem nowych technologii w nauczaniu języka hiszpańskiego tj. zastosowanie platform edukacyjnych, tablic interaktywnych m.in. Jamboard, Padlet itp.

Monika Majerowska (nauczyciel języka hiszpańskiego)