ul.Gen.Sikorskiego 25,

81 8256986
rey@rey.edu.pl

Odsłony: 225
28 kwietnia 2023 r. uczniowie z klasy 1e, 1g, i 1i udali się na wycieczkę do Warszawy.
Wcześnie rano zebraliśmy się, aby wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do stolicy.
Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Tutaj spotkaliśmy się z p. Katarzyną - naszą przewodnik. Od razu udaliśmy się na spacer pełnymi wdzięku uliczkami Warszawy. W trakcie wędrówki wysłuchaliśmy bogatej historii miasta oraz zobaczyliśmy pomniki upamiętniające ważne wydarzenia dla wszystkich Polaków. Były to między innymi Pomniki Jana Kilińskiego i Małego Powstańca. Następnie nasze kroki skierowały się pod Katedrę Polową Wojska Polskiego oraz znajdujący się w jej pobliżu pomnik. W międzyczasie podziwialiśmy różnorodną architekturę stolicy, m. in. wspaniały Gmach Sądu Najwyższego znajdujący się przy Placu Krasińskich ze strzegącymi go Kariatydami symbolizującymi trzy cnoty: wiarę, nadzieję i miłość. Poznaliśmy także miejsce, w którym w 1867 r. urodziła się Maria Skłodowska-Curie oraz wysłuchaliśmy historię jej życia. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie, a następnie pośpieszyliśmy na rynek Starego Miasta, po środku którego stoi pomnik Warszawskiej Syrenki.
Kolejnym punktem na mapie naszej wycieczki był Grób Nieznanego Żołnierza oraz wspaniałe i pełne o tej porze roku soczystej zieleni Łazienki Królewskie wraz ze Starą Oranżerią.
Ostatnim i mocno oczekiwanym punktem naszego wyjazdu był spektakl "We will rock you" w Teatrze Muzycznym ROMA. Była to wyjątkowa okazja, by usłyszeć piosenki zespołu QUEEN w nieznanym kontekście oraz odkryć nowe znaczenia i pełne energii brzmienia m.in. takich przebojów jak "I Want To Break Free", "Radio Ga Ga", "We Are The Champions" czy "We Will Rock You".
Po tym wrażeń dniu udaliśmy się w drogę powrotną. Opiekunami wycieczki były panie Magdalena Iż i Justyna Szostak.